dinsdag 23 juli 2013

Ontmoeting


Na elkaar afgelopen winter voorbij te zijn gereden. Robert-Jan verblinde mij dusdanig dat ik op een konijn leek dat alleen maar in de koplampen kon kijken.
Stonden we 22 juli om 05:55 (volgens afspraak) tegenover elkaar onder de Prins Clausbrug. Wat opviel was de vrijwel zelfde bouw en we gaan blijkbaar naar dezelfde kapper (T. Deuse)

Robert-Jan rijdt zijn route Leiden-Utrecht v.v. vaak midden in de nacht en het is ook nog eens 65 kilometer enkele reis. Ik rijdt de route Nieuwegein-Amsterdam v.v. slechts 45 kilometer. Het stuk weg dat we elkaar kunnen passeren is al met al niet langer dan een kilometer of twee, dus vaak kom je elkaar niet tegen, dit was in twee en half jaar de tweede keer.

Na een minuut of 5 ging hij richting Utrecht en ik richting Amsterdam.




Omdat de kinderen schoolvakantie hebben probeer ik nu iedere dag naar mijn werk te fietsen. De kilometers tikken op die manier lekker door, 450 per week. Het is wel warm, maar de rijwind en de schaduw van de bomen langs het kanaal maken e.e.a. wel dragelijk. Vanmorgen (dinsdag) heb ik nog een foto geschoten van een opkomende zon boven de mist die over de weilanden hangt.   
                
Ik begin al wel te merken dat de dagen weer korter beginnen te worden. ’s Morgens tijdens het ontbijt om 05:30 moet het licht weer aan.

2 opmerkingen:

  1. Ha Rob, leuk geschreven, daar kan ik niet overheen. Erg leuk om je een keer in levende lijve en bij stilstand te hebben gezien. Een paar minuten voor jouw aankomst stopte er nog een collega op de scooter, hij dacht dat ik pech had. Toen ik zei dat ik hier een andere velomobilist zou ontmoeten heeft hij mij vast (stilletjes) voor gek verklaard. Dat voor gek verklaren zijn wij met onze onothodoxe forensentijden natuurlijk wel gewend.
    Ik ga binnenkort eens een rondje wagen op de baan van Sloten. Eens kijken of'ie vrij toegankelijk is en of er een leuke training te rijden is (interval-duur).
    Ik merk overigens ook dat de dagen al weer korter worden, ik kan steeds later pas mijn verlichting uitzetten... ;-)
    Tot de volgende keer!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. nog even en dan kunnen de winterbanden er weer onder hihihihi

      Verwijderen