maandag 9 september 2013

Stilte


Er was weinig te melden om te bloggen. Lekker 3 weken op vakantie geweest naar de Franse Alpen in de buurt van Gap. Heerlijk door de bergen gewandeld, gezwommen en vooral niet gefietst. Inmiddels zit ik alweer in de 3e werkweek en is het woon-werk fietsen weer in volle hevigheid losgebarsten. De 1e week na de vakantie ruim 550 kilometer weggetrapt, het lichaam moest weer even wennen aan de Quest, want ik had behoorlijk zere bilspieren.
Ook in de tweede week bleef ik hier last van houden en nader onderzoek leerde dat het zitje op mijn stoel niet helemaal goed lag. Hierdoor kwam er kennelijk een zenuw klem te zitten in mijn bil, waardoor het fietsen na een kilometer of 20 pijn begon te doen. Dit probleem heb ik inmiddels weer opgelost.

Mijn voorbanden zijn deze week ook aan vervanging toe. De Kojaks zijn niet meer rond, maar beginnen vierkant te worden en er zitten behoorlijk wat scheurtjes in. Met het droge weer van de laatste tijd is dat niet zo’n heel groot probleem, maar nu de wegen er weer nat bijliggen heb ik toch graag vers rubber onder de Quest.

Op mijn woon-werk route zijn inmiddels ook de werkzaamheden gestart om in het voorjaar van 2014 de Weesperbrug te gaan vervangen. De nieuwe brug is vorige week op pontons gearriveerd en wordt ter hoogte van Nigtevegt verder af gebouwd.







Komend weekend is het dan monumenten weekend, zaterdag a.s. zal ik de gehele dag als molenaar te vinden zijn op de Nieuwe Molen in Veenendaal. Uiteraard ga ik er per fiets naartoe.
Ik nodig jullie uit om eens langs te komen, want er zijn allerlei activiteiten in en rond de molen. (mobiele bakkerij, imker, midwinterhoornblazers). Geopend vanaf 10:00 uur.


2 opmerkingen:

  1. Wie weet kom ik ook nog even aanwaaien Rob, ik wil onze auto komend weekend even naar Helmond brengen. Dan kom ik eerst eens even in Veenendaal langs bij de molen. Kids komen ook mee, die vinden het waarschijnlijk ook interessant.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Robert-Jan, lijkt me gezellig ik zal de kinderen een rondleiding geven. Het is de tweede molen die je passeert vanaf de A12 (aan je linkerhand)

      Verwijderen