dinsdag 11 oktober 2011

Servicebeurt

Vrijdag aanstaande met de Quest naar Dronten voor een servicebeurt. Inmiddels heb ik bijna 9.000 kilometer afgelegd. Onderhoud heb ik er tot op heden niet aan gedaan, behoudens wassen, in de was zetten, de remmen bijstellen en de ketting wat vet gegeven.
De fiets loopt verder als een zonnetje, ik ben dus benieuwd naar datgene wat er allemaal gevonden gaat worden. Zelf lees ik regelmatig verhalen over kettingwieltjes, remmen etc.

Voor mezelf heb ik inmiddels wel een lijstje gemaakt.
  • Een nieuw touwtje voor de bel, dit is doorgebroken
  • Mijn linkertrapgat heeft een kleine beschadiging
  • Een krakend linkerpedaal, wordt ik niet goed van

Verder staan er nog wat wensen op het lijstje
Mocht het befaamde kettingtandwiel vervangen moeten worden, dan neem ik gelijk maar het nieuwste model.
Een 57 tands voorblad, aangezien ik een racekap heb bestelt zal de snelheid wel omhoog gaan en dan kom ik er niet meer met een 53.
Ik las trouwens dat Wim Schermer al overgestapt is op een 61, respect daarvoor.

Verder ben ik nog opzoek naar de juiste winterband, dus daar gaan we maar eens naar vragen.

Langs het Amsterdam-Rijnkanaal is het ’s morgens namelijk erg donker in deze tijd van het jaar en ik sta daar niet graag langs met een lekke band.

Door de duisternis merk ik wel dat de snelheid naar beneden gaat. Het fietspad tussen Breukelen en Loenersloot is smal en de populieren die langs de weg staan laten veel takken vallen. Met de lamp van de Quest kan ik een meter of 30 vooruit kijken naar eventuele dikke exemplaren. Met 42 km p/u zit ik wel aan mijn max om het verantwoord te houden. Als het licht is haal ik hier normaal gesproken snelheden van tegen de 50.
Ook de terugweg is een gevecht tegen de wind geworden, met een zuidwest 5 tegen, haal ik met moeite de 40. Gelukkig wordt het de komende dagen qua wind wat rustiger en kunnen we weer wat hogere snelheden behalen.

3 opmerkingen:

  1. Rob, reactie op een oude blog: ik heb volgens mij ook een krakend pedaal; wat is hier destijds aan gedaan, weet je dat nog?
    gr Jaap (Q617)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. JB, het krakende pedaal heb ik zelf opgelost. Werd namelijk gek van het gepiep. Heb het pedaal even losgehaald en van wat vet voorzien, daarna was het piepen weg.

      Verwijderen