maandag 31 oktober 2011

Kilometerstand

Vandaag de kilometerstand weer doorgegeven aan Velomobiel.  De stand per eind oktober bedraagt 9.440 kilometer. Als ik in het huidige tempo doorga met woon-werk ritten, dan zal ik 16 of 18 november de grens van de 10.000 kilometer gaan passeren.
In de 8 maanden dat ik de Quest nu bezit heb ik dus al ruim 9.000 kilometer weggetrapt. De meeste kilometers zijn gemaakt tijdens  woon-werk ritten, dat zijn er een kleine 270 per week. Daarnaast heb ik nog een aantal weekend ritten gemaakt langs de Utrechtse Heuvelrug en van het voorjaar een keer een mooie rit langs de rivieren Maas en Waal. Ook heb ik mijn ouders nog bezocht op Ameland met de Quest. Vanuit Nieuwegein is dit ruim 200 km fietsen, vooral de kilometers door noord Friesland vielen zwaar tegen. Het stuk van Harlingen naar Holwerd (en v.v.) is echt een uithoek van ons land.
De komende maanden zal het qua extra kilometers niet zo snel gaan vrees ik. Het word steeds donkerder en kouder. Ook wordt er door de diverse weerkundigen een stevige winter voorspeld. De laatste jaren zagen wij hier in het midden van het land vooral sneeuw en weinig ijs, van mij mag dat nu eens andersom. Op kou kun je kleden, daar is dus wel mee te leven. Sneeuw wordt een ander verhaal, want ik het geen zin om het Amsterdam-Rijnkanaal in te glijden.
Qua weer zijn er wel overeenkomsten met vorig jaar. Ook toen liep ik in november nog in mijn zomerjas rond te stappen en sloeg de winter begin december zijn slag. Ik vrees een beetje dat, dat dit jaar weer gaat gebeuren.
Voor volgend jaar heb ik al wel een paar ideeën in het hoofd zitten.
·         Een rondje IJsselmeer
·         Een rondje Zeeland (Zeelandbrug, Oosterscheldekering)
Voorlopig eerst maar richting de 10.000kilometer.

3 opmerkingen:

  1. Ja, heerlijk, al weer dromen over mooie ritten voor het volgende jaar. Vrouwlief en ikke willen in het voorjaar naar Brugge met de Strada's en de Burleys, tentje etc. Afgelopen jaar een paar kampeerweekeindjes bij de boer gedaan en het was echt heel geslaagd.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nog een reactie op je post van 21 oktober, reacties plaatsen:
    http://velotejo.blogspot.com/2011/06/reactie-plaatsen-probleem-met-internet.html

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie tocht man! Op 1 november fietste ik het laatste stukje van je tocht, was leuk geweest als het tegelijkertijd was geweest. En het idiote van de meeste tochten is dat het laatste stukje vaak het zwaarste is ;) ...

    BeantwoordenVerwijderen