dinsdag 9 augustus 2011

Herfst in augustus

Wat een weer vandaag, vanmorgen om 6 uur regende het, er stond bijna geen wind.
De regen hield mij gezelschap tot ik mijn bestemming in Duivendrecht had bereikt. Dit was voor mij de eerste regenrit sinds begin maart. Met de kap erop hou ik de regen wel buiten, maar mijn lichaamswarmte ook. Ik stap dus alsnog nat uit. Vorige week ben ik er trouwens achter gekomen dat ik de kap ook in de fiets kwijt kan, dat scheel weer wat zweten op de iets warmere dagen.

Terug naar huis stond er gisteren een krachtige wind. Langs het Amsterdam-Rijn kanaal was ik bang om de kap te verliezen, maar klittenband is toch sterker dan je denkt. De wind stond vol op de zijkant van de Quest te beuken, maar ik wist toch nog een snelheid van boven de 40 aan te houden. Bij Breukelen draait het kanaal iets naar het zuidoosten en met de wind schuin van achteren lopen de snelheden fors op, tegen de 60 km p/u stormde ik Utrecht binnen heerlijk.

Van mij mag het nog even zomer worden, want ik wil eigenlijk nog een keer naar Ameland met de Quest.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten