woensdag 27 juli 2011

Vakantie weer voorbij

Na drie weken van absolute rust in het zuiden Frankrijk, deze week de draad van het fietsen weer opgepikt. Op zaterdagochtend de banden weer op spanning gebracht en ’s middags even een klein rondje, 40KM , gereden. Het weer was niet best een harde westenwind en zo nu en dan een regenvlaag. Na dit rondje inrijden was het tijd om maandagochtend om 6 uur weer in te stappen en de rit naar Amsterdam aan te vangen. Het is normaal al rustig langs het kanaal, maar in deze weken heerst er een zondagochtend stilte. Je komt werkelijk niemand tegen.
Met dit donkere weer merk je wel dat de dagen alweer korter beginnen te worden. Nog een paar weken en dan moet ’s ochtends de verlichting weer aan.
Zonder al te veel problemen kon ik een redelijke snelheid vasthouden +/- 44 km per uur, dat viel dus niet tegen na drie weken. Op de terugweg ging het nog wat harder, de wind stond gunstig en de 50 km per uur werd weer gehaald.

Omdat de kinderen nog vakantie hebben kon ik dinsdag weer met de fiets naar kantoor. Ik ben een uurtje later vertrokken dan normaal, maar wel in de stromende regen.
Ik hoor van collega’s dat het al weken van dit weer is, dus ik ben blij dat ik er drie weken tussenuit ben geweest.
Morgen gaan we weer op de fiets, goed voor de kilometers.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten