dinsdag 28 juni 2011

Gebakken banaan

Maandagochtend om zes uur weer in de fiets, het beloofde een warme dag te worden. De schuimdeksel heb ik daarom maar thuis laten liggen. Normaal heb ik de schuimdeksel altijd bij me, omdat de fiets in Amsterdam in de open lucht staat. Het zou echter droog blijven, dus dat risico heb ik maar genomen.
Met een open fiets en het windje mee ging het met een heerlijk gangetje richting Amsterdam.

In de lunchpauze ben ik binnengebleven, dit ivm de warmte. Als je dan van buitenkomt loopt het zweet van je rug. Om half 4 was het tijd om weer huiswaarts te gaan. Met twee liter water aan boord en niet teveel kleren aan (Wim Schermer tenue), was het goed te doen in de Quest. Dit ondanks een buitentemperatuur van 28 graden. Langs het Amsterdam-Rijnkanaal staan veel bomen, dus er was schaduw genoeg.
Als je dan thuis eenmaal stilstaat valt de hitte als een deken over je heen en dan ben je blij dat je de Quest uit mag, want dan voel je snel als een gebakken banaan.

1 opmerking:

  1. joh heb je zonder deksel gereden??? lol

    vind het erg knap van je hoor dat je zo snel je ww rijd!!

    BeantwoordenVerwijderen