maandag 15 december 2014

Verlichting en lekke banden

De extra verlichting is afgelopen vrijdag door DHL afgeleverd en zondag heb ik e.e.a. op de Quest gemonteerd. De twee extra BM IQ Premiums geven een zee van licht zoals uit onderstaande foto's blijkt. De bermen worden heerlijk verlicht ik hoop dat ik eventueel loslopende honden of konijnen nu wat eerder waarneem.


Op de verlichte stukken laat ik de lampen op half vermogen branden, op de donkere stukken (na Breukelen) gaan de schijnwerpers aan. Het is nog even zoeken naar de juiste hoogte om geen automobilisten te verblinden, maar vanmorgen ontving ik geen commentaar.
Waar ik wel van baal is dat wij ons uiterste best doen om maar gezien te worden, want dat is toch het verwijt dat we iedere keer naar ons hoofd krijgen geslingerd. Terwijl ik hordes fietsers tegenkom die geen enkele verlichting voeren. Vanmorgen kwam mij ook iemand tegemoet met een rode koplamp. Het is dat het teveel moeite is om te keren en uit te stappen, want die weten echt niet waar ze mee bezig zijn.

Ondertussen laten de Kojaks mij ook een beetje in de steek. In de afgelopen twee WW ritten maar liefst drie keer lek. Beide voorbanden en een keer achter. De voorbanden gelijk maar vervangen door verse Kojaks om de wintermaanden door te komen. Het natte weer van de laatste week helpt natuurlijk ook niet mee, want alles blijft aan de banden plakken. Maar dat is nou eenmaal het risico dat neem.



9 opmerkingen:

  1. Dat is inderdaad een bak licht en dat bij een relatief gunstig accuverbruik.
    Ik heb er uiteindelijk elke lamp voorzien van de B&M Blendschutz, omdat tegenliggers ze te fel vonden; dan moeten ze ook niet als konijnen in de lichtbak gaan zitten kijken, maar ja, nieuwsgierig als ze zijn willen ze wel goed zien wat daar nou weer aan komt...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Rob, ja die fietsers zonder licht ....... Zucht!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mijn voorkeur gaanuit naar maraton plus banden, deze rijden wel wat zwaarder maar als je niet door spijkers dorens enzo rijd is de lek kans erg klein... maar het is maar net wat is belangrijker voor de rijder

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Veel mensen zien ons wel maar registreren niet wat ze zien. Nu al meerdere keren meegemaakt dat mensen je recht in je gezicht aankijken en ondertussen niet hun koers verleggen maar op ramkoers blijven rijden. Het duurt te lang voordat ze het herkennen als voertuig, dat op hun afkomt, let op: gevaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Op accu? Hoeveel? Hoe groot? Hoe zwaar?

    En verwijder aub de link naar "Blog Brandweer Quest" > er staat alleen nog maar spam op.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Beste CV, de accu bestaat uit vier oplaadbare penlites. Brandduur is 5 uur op vol vermogen en 10 uur op half vermogen. De brandweer Quest is inmiddels afgevoerd.

      Verwijderen
  6. rob ou je mij even wat foto's willen sturen per mail met daglicht?
    ik zou graag de bevestiging eens willen zien... superbeekie@gmail.com

    o ja "brandweer quest link is niks meer dan spam.

    BeantwoordenVerwijderen