woensdag 24 december 2014

Bijgeluiden


Het was er al een paar dagen een raar bijgeluid in de Quest. Het geluid werd sterker als er een bocht naar rechts werd genomen en ook op een hobbelige weg kwam het opzetten. Omdat het er niet continue was maakt ik me in eerst instantie niet heel veel zorgen. Het oplossen is ook lastig, want het is vroeg donker en de Quest in de huiskamer parkeren is geen optie bij mijn vrouw.

Het geluid kwam echter steeds vaker terug en met de kerstdagen en de OBT in zicht begon ik me toch wel enigszins zorgen te maken. Wat kon dit nu toch zijn? Er gaat dan van alles door je hoofd heen, gebroken spaak, iets met de as, ergens een scheur. Kortom iets wat je niet zelf in de hand hebt en waar je eventueel voor naar Dronten moet ter reparatie. Mijn gehoor vertelde me dat het geluid achter uit de fiets kwam. Bij aankomst op mijn werk ben ik uiteindelijk door de knieĆ«n gegaan om de oorzaak te achterhalen. Na het optillen van het achterwiel en deze te laten draaien was de oorzaak snel gevonden. Het bleek dat het wieldoekje aan de rechterkant los was geraakt. Nadat ik het weer had vastgezet en ’s middags in de fiets naar huis stapte was het geluid verdwenen.

Inmiddels heeft de racekap ook een andere kleurstelling. Ik heb de kap teruggebracht naar de Woude en hem laten overspuiten in de kleur blauw van de Quest. Het resultaat is prachtig geworden, zo mooi had ik het zelf nooit voor elkaar gekregen.



 
Ook de inschrijving voor de OBT is inmiddels gedaan. Zondag om 07:30 vertrek ik uit Nieuwegein. Bij Vianen de Lek oversteken en dan langs de dijk richting Wijk bij Duurstede. Vanaf hier zal het zuidwaarts langs het A-R Kanaal richting Tiel gaan waar de Waal wordt overgestoken. Daarna is het linksaf richting Nijmegen. Ik hoop rond 10:00 te arriveren.
De fiets is inmiddels gewassen, de accu's liggen aan de opladers, laat de zondag maar komen.






5 opmerkingen:

  1. Hoi Rob, tot zondag! Niet te laat komen hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi geheel zo met die kap bevalt hij goed?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Willem, ik rijd al 3 jaar met een kap. In de winter zou ik niet anders meer willen

      Verwijderen
  3. Verken jij de weg? wij komen een half uurtje later en steken bij Wijk bij Duurstede het water over. Ga je ook zondag weer terug?

    BeantwoordenVerwijderen