woensdag 15 mei 2013

Klapband


Na een week niet gefietst te hebben met de Quest in verband met een heerlijke vakantie in Vlaanderen. Zondag de fiets weer onder beschermde hoes vandaan gehaald. De Quest stond er wat scheef bij en bleek linksvoor met een lekke band te staan. Kwam mij niet zo heel goed uit, want ik ben binnen druk aan het schilderen, maar dat moest dan maar even wachten.
Na de Quest op zijn kant te hebben gelegd bleek de voorband zover versleten te zijn dat het canvas op diverse plaatsen zichtbaar was. Deze slijtage is wel erg snel gegaan, want twee weken ervoor heb ik de banden nog gecontroleerd en was er niets te zien. De voorband bleek geklapt te zijn, want er zat een scheur van drie centimeter in de buitenband en ook de binnenband kon gelijk de kliko in.
De band vervangen door een hagelnieuwe Kojak, zodat ik de dag erop met een gerust hart naar mijn werk kon vertrekken.

Het viel maandagmorgen niet mee, na een paar kilometer had ik al zere kuiten en eenmaal halverwege begonnen mijn bilspieren ook pijn te doen. Dat liggend fietsen verleer je snel als je een week op een bukker hebt gereden.
Ook op dinsdag ben ik met de Quest naar kantoor geweest, omdat de auto ter keuring bij een garage stond, deze kon ik ’s middags weer ophalen. Daarvoor moest ik eerst wel 35km met mijn racefiets tegen de wind in buffelen.

Na twee dagen heb ik dus al ruim 200 kilometer in de benen en woensdagochtend mag ik weer liggend naar het werk. Het gaat deze week dus een week worden met 400 fietskilometers. Nu nog hopen op een mooie Pinksterzondag, zodat we er ’s morgens nog een kleine 100 kunnen wegtrappen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten