maandag 15 april 2013

We zijn er nog

Het is even stil geweest vanuit Nieuwegein. Er was niet zo veel te melden en door ziekte van mijzelf en een van de kinderen even wat minder gefietst de laatste weken. Eigenlijk alleen Woon Werk ritten gemaakt, door veel te koud weer.

Vandaag echter weer lekker met voorjaarsweer langs de Utrechtse Heuvelrug gefietst en de brug bij Rhenen overgestoken. Om dan via de dijk weer terug te rijden naar Nieuwegein.

Ik lees regelmatig blogs waar het over RIS’sen gaat. (Racefiets Inhaal Syndroom) Er zijn zelfs stickers voor ontworpen. Als je je Quest snel wilt voorzien van stickers, dan raadt ik jullie aan om eens een zondagochtend door te brengen in de omgeving waarin ik fiets. Gisteren heb ik zitten tellen en ben 82 bukkers gepasseerd. Aanhaken had geen zin, want de kruissnelheid lag constant boven de 45 km per uur.

Op de terugweg ben ik bij Wijk bij Duurstede via de pont weer naar de andere kant van de Rijn gegaan. Op de dijk was het nogal druk met motorrijders die ook wilde genieten van het mooie weer.
Er zijn er echter altijd een paar bij die denken dat ze op het TT circuit rijden en die kom ik liever niet tegen.

Met een gemiddelde snelheid van bijna 41 kilometer per uur stapte ik na iets meer dan 2 uur drijfnat, maar voldaan uit de Quest. Ik heb de rit nog gereden met de racekap erop. Morgenochtend als ik naar kantoor ga, laat ik hem echter thuis en heb ik hem hopelijk tot oktober niet meer nodig.

4 opmerkingen:

  1. Ik ben tot mijn eigen verbazing ook minder pro-kap geworden als het nog geen zomerse temperaturen zijn.

    Eigenlijk is het uit de koude wind houden van je hoofd/zorgen dat er geen rommel in je ogen of mond komt in bijna alle gevallen genoeg.

    Dat wisten/blogten rijders al lang voordat ik ooit een vm had....maar ik moest er alleen zelf nog achter komen ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het was vanmorgen wel een genot zonder kap. Lekker de wind weer rond je hoofd (haar heb ik niet). Tevens heb je ook een beter zicht rondom, ook al zijn daar de meningen over verdeelt.

      Verwijderen
  2. Wat een snelheid!

    Kan het zijn dat ik je gisteren (Woensdag) ochtend gespot heb?

    http://strada48.blogspot.nl/2013/04/drie-gele-vmen-gespot.html

    Ik zag een gele Quest in noordelijke richting langs het Amsterdam-Rijnkanaal, bij de brug van de provinciale weg bij Weesp, paar minuten na half 7. Ik reed zelf in een rode Strada op de oprit van de brug (rechts voor jou dan) van Weesp naar Driemond.

    Groetjes,

    Erwin

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Erwin, dat ben ik inderdaad geweest. Ik passeer daar drie keer per week rond die tijd. Ik heb niemand op de brug gezien. Kijk wel regelmatig omhoog, omdat ik weet dat er mensen vanuit Almere naar Schiphol rijden.

    BeantwoordenVerwijderen