woensdag 6 maart 2013

Even lente

Na een lange en donkere winter, scheen dan maandag en dinsdag eindelijk de zon weer eens uitbundig ook de temperatuur was vooral dinsdag heerlijk. Zondag had ik nog een rondje Bergambacht, Gouda gereden, op de Lekdijk continue met groot licht aan, want het was grijs en nevelig. Maandagochtend was het nog wel koud, maar de ochtendschemering maakte veel goed.

Het doorrijden in de winter werpt ook gelijk zijn vruchten af met stijgen van de temperatuur gaat ook de snelheid weer omhoog en komt de 50 plus weer op de teller. Met de basisconditie zit het dus wel snor. Het blijft wel iedere keer een genot om zo hard te kunnen rijden met de Quest.
Dinsdagmiddag op weg naar huis zag ik net voorbij Breukelen in mijn spiegel een brommer langzaam dichterbij komen. Ik kon de brommer qua snelheid opvangen en we hebben een poosje zij aan zij over de kanaaldijk gereden, de teller gaf 54KM per uur aan. Net voor Maarssen deed ik er nog een schepje bovenop en werd de brommer langzaam kleiner in mijn spiegels. Helaas volgen er dan een aantal haakse bochten en die gaan niet zo snel met de Quest, ook wordt het op het industrieterrein Lage Weide te druk om zo hard te rijden. De brommerrijder was dus eindelijk verlost van die mafketel.

Eind van deze maand staat er nog een bezoek gepland aan Velomobiel in Dronten voor een servicebeurt. De remkracht van de Quest begint af te nemen. De kabel voor de linker rem is maximaal aangedraaid, dat is op dit moment nog net genoeg om veilig te kunnen stoppen. Eigenlijk zou het tonnetje aan het eind van de kabel een paar centimeter moeten worden opgeschoven. Ik heb geprobeerd het geheel te demonteren, maar het tonnetje is dusdanig verroest dat het niet los wil. De komende paar weken zing het nog wel uit.

2 opmerkingen:

  1. Heerlijk he Rob, ik had het afgelopen week ook! 8 km lang 50+ kunnen rijden (Tussen Woerden en Bodegraven). Zou het aan de temperatuur liggen of toch dat 28" achterwiel?
    Vanmiddag gaat mijn fiets naar de spuiter voor een polijstbeurt... komende drie diensten (donderdag, zaterdag en zondag) moet ik dus met de scooter. Misschien ze je mij donderdag dan nog langs het ARK...

    Groetjes, Robert-Jan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Woensdag lukte het mij kilometers achter elkaar van Weesp tot Breukelen (15 km), heerlijk. Haal je met polijsten ook de kleine krassen eruit?

    BeantwoordenVerwijderen