woensdag 2 januari 2013

Omleiding

De eerste kilometers van 2013 zijn weer weggetrapt en het waren kilometers waar nogal wat brand bij kwam kijken.
In het oude jaar ben ik onderweg naar Friesland nog even in Dronten langs geweest om de banden voorraad weer op peil te brengen en een nieuwe wieldoek af te halen.

Op 1 januari heb ik een klein rondje gefietst door de polders rond Oudewater en Lopik om even het luie gevoel uit het lijf te krijgen. Zoals ik boven al vermelde stond er nogal wat brand op het menu. Iets buiten het dorp Lopik stond een cordon aan brandweerwagens. De brandweer was daar druk bezig met het nablussen van een oude boerderij, ik zag alleen de buitenmuren nog staan. Een triest begin van het nieuwe jaar.

Vandaag dan weer de 1e WW rit van het jaar, vanmorgen weer om 05:45 in de Quest, was even wennen na bijna twee weken uitslapen. Het was heerlijk rustig op de weg en het was totaal niet koud. De winter is nog heel ver weg. Vanmiddag om half vier weer vertrokken voor de rit langs het AR-kanaal. Halverwege werd ik echter door de politie gesommeerd om een andere route te nemen, want de weg was geblokkeerd. Toen ik afsloeg richting Bambrugge zag ik in verte een trein stilstaan, met op de dijk ernaast een enorme massa brandweer en politie.


Het bleek dat de trein in brand stond. De machinist had de trein wel op het juiste moment stil gezet, want hier was nog voldoende water aanwezig, 1 kilometer verder had hij totaal in de weilanden gestaan en was blussen lastig geworden.

Na te zijn omgereden via Baambrugge en Loenersloot kon ik het fietspad langs het kanaal weer oppakken. Toen ik daar uit de tunnel kwam stond ook daar een politieauto, deze was echter total loss. Ik denk dat de agent als eerste ter plaatse wilde zijn en de betonrand niet heeft opgemerkt.
Onderweg richting Utrecht stond er nog een goederentrein stil op het spoor, ik vrees dat deze er nu nog staat (20:00). Ik hoop dat de machinist genoeg te eten bij zich heeft.

Morgenochtend maar weer hopen op een rustige ochtendrit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten