woensdag 12 september 2012

Velomobieltreffen



Afgelopen zaterdag was het dan zover, het velomobiel treffen in Dronten. De wekker ging iets na half 6 af en na het nuttigen van het ontbijt reed ik klokslag 6 uur Nieuwegein uit.
Het zouden veel kilometers worden vandaag, dus ben ik op mijn gemak begonnen. Nu kan ik het eerste deel van de route naar Dronten toch al niet lekker doorrijden ivm de vele haakse bochten die ik tegenkom.

Om 07:15 reed ik op de Stichtse brug, tot die tijd was ik welgeteld twee fietsers tegengekomen. Bij Almere Buiten had ik nog wat oponthoud, omdat men druk bezig was de weg af te zetten voor de triathlon die later die dag gehouden werd. Ook op de Vogelweg was ik de eerste fietser die dag, want de spinnenwebben zaten als lange slierten om mij heen. 

 
Om 08:00 uur stond ik al bij de stoplichten bij het Larserbos. Vandaar is het nog een kilometer of 16 te gaan naar Dronten, kortom ik was dus veel te vroeg. Na een extra rondje om Dronten heen stond ik om 09:00 bij de Meerpaal.
Niet veel later arriveerde er een groep uit Zwolle en Neede.

Het vertrek van de toertocht was rond 10:30, met 80 velomobielen werd koers gezet richting Kampen. Over een werkelijk fantastisch stuk glad asfalt ging het echter niet harder dan een kilometer of 20 per uur, tijd genoeg dus om bij te kletsen. De bukkers haalden ons dan ook moeiteloos in.





 












Rond half één arriveerden we op Schokland alwaar de lunch klaar stond. Na de lunch ben ik met een aantal anderen verder gereden, ik wilde op een christelijke tijd thuis zijn. Ben nog even naar Urk gereden en vandaar terug naar de Ketelbrug. Bij het oprijden van de brug kwam er konvooi vrachtwagens mij tegemoet. Uit veiligheid heb ik de fiets de berm ingereden, want de motorrijders die de stoet begeleiden, reden als idioten langs de trucks.



 




















 
In de Flevopolder ben ik via Swifterbant en over de Lisdoddeweg weer richting de Vogelweg gereden. Ik moet zeggen, de Lisdoddeweg loopt een stuk beter dan de Rietweg die ik altijd volg naar Dronten. Langs de Rietweg staan bomen die zo slecht zijn dat er regelmatig dikke takken op het fietspad liggen, deze weg is dus een mooi alternatief.

Vanaf de Vogelweg is het gesneden koek om weer thuis te komen, lekker knallen door de polder.
Bij Baarn moet het tempo er helaas uit ivm de drukte op de fietspaden, om kwart voor 6 was ik weer thuis.



 

1 opmerking:

  1. Dat is nou ook wat!
    Wij zijn na Schokland ook naar Urk gegaan. Mooie pauzeplek aan het water onder de vuurtoren met een zoute haring of sorbet genomen.
    Onderweg kwamen we die vrachtwagens ook tegen. Een tocht voor (verstandelijk) gehandicapten. We hebben uitgebreid naar elkaar zitten zwaaien. Wie kijkt naar wie?
    Ketelbrug, Swifterbant weer terug. Marloes was op 19:00 uur weer thuis in Putten

    BeantwoordenVerwijderen