donderdag 16 augustus 2012

Dienstregeling


In mei schreef ik nog over mijn dienstregeling die ik heb in de ochtendrit naar het werk. Deze weken echter is er ook een andere dienstregeling te zien, één die iets preciezer is dan de mijne.

Het heeft alles te maken met de zonsopkomst. Een aantal weken geleden kwam de zon op als ik het A-R kanaal oppikte bij Nieuwegein. Vorige week was ik tijdens mijn fietstocht al gevorderd tot net voorbij station Maarssen, voordat de zon zich boven de horizon liet zien.



Gisteren was ik al voorbij Loenersloot.
De zon komt nu elke dag twee minuten later op, dit houdt in dat ik de zon volgende week nog 1 a 2 keer kan zien opkomen langs het kanaal. Het houdt ook in dat het fietsen in het donker niet zo heel ver meer weg is. Vanaf half september zal de ochtendrit weer in het donker zijn.
 Morgenochtend vertrek ik om 05:45 naar Dronten voor een servicebeurt. Hierover later meer... (met foto's)

1 opmerking:

  1. Mooi plaatje!
    Gisteren schrok ik toch wel dat het kwart voor tien 's avonds al gewoon donker is.
    Geeft een gevoel van; Zonde de zomer loopt al weer tot een einde. Ik had nog zoveel plannen en het kwam er niet van. Spijt.
    Niet maximaal uitgebuit!

    BeantwoordenVerwijderen