woensdag 9 maart 2011

Motor te koop

Inmiddels de eerste vier woon-werk ritten achter de rug. Koud was het wel, 's morgens om zes uur gaf de thermometer -4 aan. Eenmaal in de Quest wordt gelukkig alleen het gezicht koud, maar met een buff om en een muts op is het goed uit te houden. Door de kou ligt de snelheid niet zo hoog, ik hou de teller daar waar het kan zo rond de 37 km per uur. Als ik 's middags terug fiets gaan echter de remmen los en rij ik in iets meer dan een uur naar weer naar huis.
Ik verbaas mijzelf daarom nog steeds over de snelheid die uit de Quest te halen is.
Ik vraag me ook af waarom ik twee jaar geleden een motor heb aangeschaft, ik had beter meteen een Quest kunnen kopen. De motor staat inmiddels te koop, maar er is nog niet veel animo voor. Mocht iemand nog een motor willen kopen, neem dan even contact met me op.

Op de blog van Wim Schermer las ik dat de racekap / toerkap in productie wordt genomen. Ik ga eerst nog even sparen, maar het lijkt mij komende herfst wel lekker om droog en uit de wind te zitten. Eerst ga ik maar genieten van de hogere temperaturen die eraan zitten te komen.

3 opmerkingen:

  1. Hoi Rob
    Gefeliciteerd met je Quest.
    Kennelijk heb je al een stevig fietsverleden dus beschik je al over een goede conditie.
    Toch wil ik je adviseren in het begin rustig aan te doen.
    Als je knieklachten krijgt is de pret snel (langdurig) over. Gun je lichaam enkele maanden de tijd te wennen aan het ligfietsen. NIet te veel pieken (1x per week) en veel kilometers maken op 60-80% van je maximum.
    Misschien is een hartslagmeter een goed hulpmiddel als je moeite hebt met je in te houden.
    Goed bedoelde bemoeizucht... ;-)

    BrandweerQuest

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Overigens ben ik sinds kort in Huizen gaan werken. Dat is 41 km enkele reis. Het is de bedoeling dat ook met de Quest te gaan (1 uur 15 min) doen maar 5 dagen in de week? Mmmm....nou nee. Een motor erbij zou wel leuker zijn dan met de auto.
    Mijn fiets is nl. een beetje op. 103.000 km op de teller. Niet de snelste fiets meer dus.

    BeantwoordenVerwijderen