vrijdag 9 maart 2012

Kraken en piepen

Er valt weinig bijzonders te melden. De afgelopen twee weken vier keer per week met de Quest naar het werk geweest, dus de kilometers tikken lekker door.
Gisteravond kreeg ik van mijn zwager nog een SMS dat hij weer eens een velomobiel had gezien. Hij woont in Schagen, dus dat moet niet zo moeilijk zijn. Ik kon hem vertellen dat ik sinds de oliebollentocht geen velomobiel meer was tegengekomen. Alleen in Utrecht zag ik er een keer een het Amsterdam Rijnkanaal oversteken.

Vanmorgen echter kwam ik in Diemen de ambulance Quest tegen, dus ze rijden nog wel degelijk rond.

Nu ik met de racekap op rijd, hoor je wel ieder piepje uit de fiets komen. Vooral de laatste dagen kraakt en piept het behoorlijk. Ik dacht eerst dat het de veerpoten waren, dus die heb ik wat olie gegeven, maar het geluid is nog niet weg. Het klinkt alsof er iets langs elkaar heen aan het schuren is. Zaterdag of zondag zal ik eens op onderzoek uitgaan waar het geluid nu eigenlijk vandaan komt.
De oorzaak is echter moeilijk te bepalen, omdat je geen idee hebt waar het geluid nu vandaan komt. De body is een grote klankkast.

Wordt vervolgd dus, tevens zal ik dan wat foto's tonen van mijn nieuwe assecoire. Ik denk dat ik daarmee uniek ben in de wereld, maar je moet niet te vroeg juichen natuurlijk.

2 opmerkingen:

  1. Het was een goede dag om velomobielen te spotten. Ik ben de ambulance vanmiddag, samen met Velotejo, ook tegengekomen. Plus ook nog een gele Strada bij Schiphol.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook zonder die accessoire, wat dat ook moge zijn, ben je uniek in de wereld :)

    BeantwoordenVerwijderen