vrijdag 11 november 2011

Ontmoetingen

Deze week zowaar twee maal een Quest tegengekomen onderweg. De eerste moest ik maandagochtend  (7.00 uur) voorrang verlenen in Diemen. Het was een witte Quest,  bestuurd door een  man met baard. Hij sloeg af richting Zuid-Oost, ik ging verder richting Duivendrecht.

Vrijdagmorgen was het opnieuw raak. Langs het kanaal zag ik ter hoogte van Nieuwer ter Aa in de verte een rood licht, dat werkt bij mij als een rode lap bij een stier. Kortom de achtervolging ingezet. Ik was er al snel achter dat het geen gewone fiets was, want daarvoor liep ik veel te langzaam in op de voorligger. Misschien dus toch een brommer.
Ook is het in het donker lastig om afstanden in te schatten, dus hoever ik achterlag, geen idee. Gelukkig heb ik langs het kanaal wel een paar herkenningspunten dus bij kilometerpaal 17 was mijn achterstand geslonken tot +/- 400 meter. Het rode lichtje ging gelukkig bij het gemaal rechtdoor richting Driemond, dus ik hoefde mijn achtervolging niet af te breken.

Toen ik het gat bijna gedicht had, zag ik dat ik met een Quest te maken had. De eerste die ik hier sinds 9 maanden ’s ochtends ben tegengekomen. Bij kilometerpaal 13 had ik hem eindelijk achterhaald, na een achtervolging van een kilometer of 8. Na een groet bij het passeren ben ik weer verder gereden om even verder het tempo eruit te halen om rustig Driemond in te rijden.

Toch moeten er meer velomobielen mijn route kruisen, want er rijden mensen van Almere naar Schiphol en A'dam Zuid-Oost en mensen van Leiden naar Utrecht en dus ook van Utrecht naar Amsterdam heb ik vanmorgen ondervonden.
Ik ben wel benieuwd wie dit allemaal zijn en hoeveel het er zijn.

2 opmerkingen:

  1. Van de week de oranje Strada van Winand Jonker uit Amsterdam gezien bij het AMC waar hij werkt. Verder nog een stuk of 4 ligfiets forenzen. Mager weekje. Ik zie bijna elke dag wel een velomobiel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Rob,

    ik rij ongeveer 3 maal per week dezelfde route als Velotejo. Vanaf vandaag in m'n nieuwe Strada!

    BeantwoordenVerwijderen