maandag 19 september 2011

Racekap, herfst, onderhoud

Afgelopen weekend heb ik de racekap bestelt. Ik las op het blog van Wim Schermer dat de wachttijd drie maanden bedraagt. Ik zal me de komende maanden iets dikker moeten gaan kleden om het warm te houden in de Quest.
Vanmorgen heb ik voor het eerst de beenstukken weer aangedaan. Het KNMI voorspelde temperaturen van 7 graden, voor mij wat te fris om in een korte broek te gaan. Een t-shirt is nog lang vol te houden, want met de schuimkap erop zweet ik me letterlijk leeg.

Het was vanmorgen koud en donker in Nieuwegein, de wintersterrenbeelden staan al aan de ochtendhemel als ik Nieuwegein uitrij. Voorbij Maarssen dienen de eerste strepen daglicht zich in het oosten aan. Echter voordat de nacht plaats gemaakt heeft voor de schemer ben ik al in Diemen. Had ik de hele weg mooi helder weer, net voorbij Driemond begon het te regenen. De laatste 8 kilometer werd het toch nog een natte rit.
Voor de rest van de week ziet het weer er redelijk uit, dus ik hoop dat dit de enige regen van deze week zal zijn.

Op 14 oktober keert de Quest terug naar Dronten voor een onderhoudsbeurt. Is hij in iedergeval voor de winter helemaal nagekeken. Qua onderhoud heb ik tot nu toe weinig hoeven doen aan de Quest. Ik heb alleen een paar keer de remmen wat bijgesteld, omdat ik anders niet op tijd stil kwam te staan.
De ketting is zo vet, daar hoeft volgens mij helemaal geen smeermiddel meer op.
Als ex-bukfietser had ik deze ketting al lang ontvet, omdat hij anders niet mooi glimt in het zonlicht.
Het enige wat me irriteerde was het kraken van het linkerpedaal, maar afgelopen weekend heb ik het geheel eens ingespoten en vanmorgen was het kraken niet meer te horen. Dus wie weet heeft het wel geholpen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten