woensdag 11 januari 2012

We rijden weer

De OBT ligt inmiddels alweer ver achter ons en de eerste paar 100 kilometer in 2012 zijn weer onder de wielen door gezoefd.
Op 2 januari heb ik rondje Schoonhoven gereden, tegen de wind over de dijk heen , met de pont over en voor de wind weer terug. Op de terugweg nog een paar bukkers voorbij gevlogen, want ik kon voor de wind constant de snelheid boven de 50 km p/u houden. Vanaf Schoonhoven naar Nieuwegein reed ik met een gemiddelde van 48.5.

De rest van de week is de Quest op stal gebleven, het weer was mij te slecht om de rit naar Amsterdam te maken.
Maandagochtend ben ik om zes uur weer ingestapt en ik moet zeggen het leek wel voorjaar, wat een heerlijke temperaturen met weinig wind. Voor het eind van de week wordt wat vorst voorspeld, dus dat wordt waarschijnlijk een beetje afzien. Daarna lijken de temperaturen weer te gaan stijgen. Ik hoop binnenkort een mailtje te ontvangen dat mijn racekap klaar is, zodat ik de rest van de horrorwinter lekker binnen kan zitten.

2 opmerkingen:

  1. "Horrorwinter" .......... Je bedoelt horrorherfst of horrorvoorjaar?
    Voor het slechte weer heb je die racekap nog niet echt nodig gehad, dacht ik zo.

    Wel grappig dat mensen die al een hardshell regenjas (sommigen noemen het een VM.....;)......!) aanhebben er ook nog een hardshell pet (racekap) bij willen hebben.

    Wim - die zomer en winter op een open ligger fietst met een softshell jasje en een waterdicht petje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vrijdagmorgen en middag een hagelbui over mij heen gehad, dat deed best pijn in het gezicht moet ik zeggen.

    BeantwoordenVerwijderen