donderdag 29 december 2011

Oliebollen

Een link voor de foto's staat onderaan het verhaal.

Gisteren was het dan eindelijk zo ver, de oliebollentocht. Op dinsdag had ik nog een hele dag door het Openluchtmuseum gelopen, dus ik wist niet hoe de benen zouden zijn. Die waren helaas voor de anderen echter super.

Om 7 uur zat ik in de fiets en ben op mijn gemak richting Maarssen gereden alwaar Theo en Niels op mij zouden wachten. Door de harde wind werd ik echter naar Maarssen geblazen en moest ik een minuut of 5 wachten voor de heren verschenen. Het bleek dat Niels met de auto naar Schermerhorn ging, maar hij werd vervangen door Henk-Jan uit Oss die zijn auto bij Theo had geparkeerd.
Met een tempo van rond de 40 zijn we naar Amsterdam gereden. In Amsterdam een even een korte sanitaire stop en toen door naar Schermerhorn. Het parkeerterrein daar stond al behoorlijk vol met diverse soorten en vormen Velomobielen. Na een kop thee om weer even op te warmen  ben ik nog naar buiten gegaan voor wat foto’s. Ook waren inmiddels mijn ouders en zus + aanhang gearriveerd. Hans ik ben benieuwd naar de foto’s.
Na het uitzwaaien van de 1e groep, mocht ik in de tweede groep vertrekken. Als een van de laatste verliet ik het parkeerterrein en tegen de tijd dat we in Ursem waren was de groep enorm uitgerekt. Aan kop werd de afgesproken 25 km per uur niet gereden. Toen ik eenmaal vrij baan had, heb ik de achtervolging naar de “kopgroep” ingezet. Net voor West-Beemster had ik ze te pakken. Op de dijk richting de koffie ging het tempo behoorlijk naar beneden, want we hadden de laatste rijders van de 1e groep al in het zicht.

De koffiestop was op een prachtig locatie met allemaal modelboten en meer van dat soort zaken. Na de koffie reden we met z’n allen verkeerd achter de voorrijder aan. Ik denk dat we daar ook een wereldrecord hebben gevestigd. Namelijk die van het grootste aantal kerende Velomobielen.
Het laatste stuk ging voor de wind naar het molenmuseum alwaar de recordpoging werd ondernomen. Ik weet alleen dat het er heel veel waren, maar hoeveel precies dat durf ik niet te zeggen.

Terug bij de sporthal was het meteen weer verzamelen. Theo bleef in Schermerhorn, maar Niels en Henk-Jan reden mee terug richting Utrecht. Tegen de wind in moesten wij terug en waaien deed het. Als molenaar had ik de molens van de Schermer namelijk al zien draaien met blote benen (zonder zeil) en geknipte nagels (uitgenomen stormborden). Dan staat er een best beetje wind.

Bij Maarssen namen Henk-Jan en Niels afscheid en gingen richting stad, ik heb mijn weg verder vervolgt richting Nieuwegein waar ik iets voor zessen met 215 km op de teller weer arriveerde.

Henk-Jan, Theo en Niels, bedankt voor de lekkere rit. Organisatie ook bedankt voor de organisatie van de OBT het was allemaal perfect geregeld.

Bijgaand een link naar een foto album, wachtwoord: VeloOBT2011
Veel kijk plezier ermee, Hans bedankt.

http://www.cig.canon-europe.com/m?m=E7kWQpVAvZH&t=ksk

Geen opmerkingen:

Een reactie posten