maandag 30 januari 2012

Winter


En toen was het winter. Waar ik vrijdag nog een heerlijke voorjaarsrit maakte naar Kinderdijk, sneeuwde het licht vanmorgen om 6 uur. De wegen in Nieuwegein en Utrecht waren mooi schoon, maar toen ik de weg langs het Amsterdam Rijnkanaal opdraaide wachtte mij een witte wereld.

Rijdend met drie Kojaks zonder profiel ben ik wel voorzichtig, rustig op het midden van de weg (33 Km p/u) ben ik richting Breukelen gereden. Bij Breukelen weet ik op het nippertje een brommer te ontwijken, blijkbaar heeft hij geen last van de gladheid. (de dwaas)

Tot voorbij het gemaal bij Loenersloot blijft het wit en glad. Als ik teveel kracht zet om de snelheid erin te krijgen, voel ik het achterwiel spinnen. Na het gemaal is de strooiauto net langs geweest en is de weg redelijk schoon. Vanaf Driemond is er helemaal niets meer aan de hand en kan ik weer in een normaal tempo richting het werk.

Komende week gaan de temperaturen verder naar beneden, benieuwd hoe koud het gaat worden in de Quest.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten