vrijdag 27 januari 2012

Nieuwe bukker en Kinderdijk

Toen ik vanmorgen met mijn vrouw boodschappen ging doen ontdekte ik een scheur in het balhoofd van mijn bukfiets (stadsfiets). Eerst maar even langs de fietsenmaker en het bleek dat er na 9 jaar nog garantie op het frame werd gegeven. (Hulde voor Batavus)  De oplossing is nu een nieuw frame en dan alles over bouwen. Hoe lang de scheur al in het balhoofd zit, geen idee, misschien al jaren. Nu zit ik echter niet meer zo lekker op de fiets, want ik moet er niet aan denken wat er gebeurd als mijn voorwiel ineens een andere kant opgaat. Met de huidige tandartstarieven kan dat weleens flink in de papieren gaan lopen.

Vanmiddag een heerlijk rondje Kinderdijk gereden en onderweg wat foto's genomen. Het was natuurlijk een tocht vol molens. De eerste kwam ik tegen net buiten Haastrecht. Een uniek exemplaar, want van dit type (poldermolen met stelling) zijn er maar twee in de wereld, de andere staat in Hoek van Holland.















Na Gouda heb ik de Hollandse IJssel gevolgd en ben toen doorgestoken naar Krimpen aan de Lek alweer je de pont kunt nemen richting Kinderdijk. Met de pont waren wat problemen, want toen ik er eenmaal opstond werden de motoren gestopt, omdat iemand ergens water hoorde lopen! Na zo'n 10 minuten konden we dan eindelijk naar de overkant.
Hieronder de foto's van de molens van de Over- en Nederwaard met als bonus de wip, genaamd de Blokker.



Op het fietspad kwam ik nog een paar Chinezen tegen die maar wat graag met mijn op de foto wilden. Daarna ging het weer verder richting het oosten. Als je de molens eenmaal achter je hebt gelaten, dan begint de polder en wat voor een. Op een schaap en veel ganzen na is het er leeg en stil, heerlijk.

Onderweg nog wel veel molens gezien, maar niet meer gefotografeerd. Ik begon wat last van haast te krijgen en op de lange rechte wegen door de polder ben ik weer richting Nieuwegein gevlogen.
Na 105km was ik weer thuis.
Als toegift nog de Goudriaanse molen.

2 opmerkingen:

  1. Dag Rob. Daar wil ik altijd nog eens naar toe, de molens van Kinderdijk ! We hebben er hier genoeg, maar daar staan ze dicht bij elkaar. Kan een mooie dagtocht worden voor de Bende van Wim. Ga Jij dan voorop ? Groeten Kees

    BeantwoordenVerwijderen