maandag 19 december 2011

Even wat anders

Afgelopen week is het fietsen even wat minder geweest. Woensdag de 14e ben ik in de stromende regen nog naar het werk gefietst. ’s Middags op de terugweg stond er een flinke storm die ik moest trotseren. Voor de vrijdag werd er weer slecht weer voorspeld en inderdaad toen ik om half zes opstond regende het pijpenstelen. Sorry, maar ik heb toen voor de auto gekozen.


Afgelopen zaterdag stond in het teken van de Moliebollendag in Veenendaal.
Als molenaar van de dag was het zaak om samen met twee leerling molenaars de molen draaiende te houden. Op deze Moliebollendag worden er bij de molen oliebollen gebakken. Het beslag is gemaakt van ingrediënten die op de molen te koop zijn. Een mooiere reclame is er dus niet. Ook was er een imker aanwezig die zeer gedreven uitleg gaf over het wel en wee van zijn bijen. Wat een prachtig gedreven man was dat.


Later op de dag verschenen ook de midwinterhoornblazers. Deze mannen moeten een heel jaar wachten met blazen, want dit mag slechts 6 weken per jaar. Na 6 januari kunnen ze hun hoorn weer opbergen en verder gaan met het maken van modellen voor volgend jaar.

Met slechts een bui hadden we een prachtige dag. Na de passage van de bui ruimde de wind nog iets naar het noordwesten en trok ook iets aan. Hierdoor kwam de productie van de dag op 150kg gemalen tarwe.








Vandaag was het dan tijd om met mijn dochters naar het turngala in Almere te gaan. Om half 12 waren we al aanwezig, omdat ze dan eerst zelf konden turnen. Om twee uur begon de show waar de nodige acrobaten en turners demonstraties gaven.

Morgenochtend pak ik de Quest weer naar het werk en het kon weleens een spannend ritje gaan worden, want momenteel valt er natte sneeuw.










Geen opmerkingen:

Een reactie posten