vrijdag 8 februari 2013

Loeren naar rechts


Deze week slechts twee dagen met de fiets naar Amsterdam geweest, woensdag lag er een te dikke laag sneeuw, dus maar in de trein gesprongen. Vrijdagmorgen had het in Nieuwegein ook gesneeuwd en lagen de wegen er af en toe glad bij. Wel leuk om dan na een bocht aan te zetten en alleen het achterwiel rond te voelen gaan. Hoe verder ik naar het noorden kwam hoe beter de wegen erbij lagen, de temperatuur was iets boven nul en de snelheid hield in rond de 40 in het uur. Ik had een thermobroek aangetrokken, maar dat was me eigenlijk al te warm.
Dan terug naar de titel, dat loeren naar rechts. Rijdend langs het AR kanaal kan ik kijkend naar rechts de komende dagen het begin van de ochtendschemering zien. Vanmorgen was het echter nog niet zover, maar volgend week moet het gaan lukken. Ik rijd nu al vanaf september ’s morgens in het donker en verlang naar die eerste strepen daglicht en het begin van het voorjaar.
Net terug naar huis een lekkere sneeuwbui over me heen gekregen, maar onder de kap is dat geen enkel probleem. En dan ook nog de wind lekker in de rug.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten