vrijdag 22 februari 2013

Veel kilometers en schemer

De afgelopen week veel kilometers gemaakt, de teller bleef staan op 435 kilometer in een week.
Zondag een rit over de heuvelrug en de overige dagen op de donderdag na met de fiets naar het werk geweest.
Maandag dan een lekke band gehad, maar dat was ook het enige ongemak. Wel is het gedurende de week weer kouder geworden. Vanmorgen stond ik in de badkamer nog te twijfelen of ik wel met de Quest zou gaan. De koude wind langs het kanaal spraak mij niet echt aan, maar ik ben toch maar in de fiets gesprongen.

Ik wilde namelijk nog een foto maken naar aanleiding van een vorig artikel "Loeren naar rechts". Zoiets is eigenlijk heel ongewoon voor een WW rijders als ik ben, want stoppen voor een foto is zonde van de tijd. Maar het was een prachtig heldere ochtend, dus ben ik in de polders nabij Abcoude gestopt om wat foto's te schieten van een naderende zonsopkomst. Het tijdstip was 06:40 en de eerste schemer dient zich aan.

Het stipje links is geen planeet of ander hemellichaam, maar een vliegtuig dat de daling richting Schiphol heeft ingezet.

Nog een paar weken geduld en dan fietsen de vroege forenzen weer in het licht en hopelijk ook met wat hogere temperaturen naar hun werk.

2 opmerkingen:

  1. Mooie plaatjes, ik heb ze s'morgens vaak aan bakboordzijde boven het Markermeer..er hangt dan ook al een hele rij kisten in de wacht om te mogen landen op Schiphol. Vanavond stond er weer een harde, koude tegenwind met af en toe "dwarrelsneeuw" ik ben wel weer toe aan zomerse teperaturen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Uh... mooie foto's... maar stoppen voor een foto is echt niet raar hoor. Ik fiets zelf altijd met de camera om mijn nek! Dat voorkomt dat ik alleen maar op de snelheidsmeter kijk...

    BeantwoordenVerwijderen