maandag 18 februari 2013

Daar sta je dan


Vanmorgen om iets voor half zeven was het dan zover, de laatste lantaarnpaal van Loenersloot lag een kilometer achter mij en de volgende twee kilometer voor me. Kortom het was donker.
De Quest begon ondanks hard trappen steeds langzamer te lopen even later gevolgd door het dweilen van de fiets. Conclusie een lekke achterband. Dat is me nog niet heel vaak overkomen, met ruim 26.000 kilometer op de teller is de pas de derde lekke achterband. Na te zijn gestopt eerst droge bovenkleding en een jas aangetrokken, want de temperaturen liggen nog steeds onder nul.
Ik was bang om de vouwband achter te moeten monteren, dat valt niet mee heb ik de vorige keer gemerkt. De band moet eerst in zijn ronde vorm gekneed worden en dat viel de vorige keer niet mee. Nadat ik de Quest op zijn kant had gelegd en ik het achterwiel inspecteerde stak er een metalen veertje uit de buitenband met diverse vlijmscherpe puntjes, het leek wel een mini kraaienpoot. Hier kon de Kojak dus helemaal niets aandoen, dit had bij iedere andere band ook een lek opgeleverd
Na de binnenband te hebben vervangen door een nieuw exemplaar en de fiets weer te hebben beladen kon ik binnen 7 minuten mijn weg weer vervolgen.
In verband met een verkoudheid had ik de Quest een paar dagen laten staan, maar zondag de 17e  heb ik een heerlijke rit gemaakt over de Utrechtse Heuvelrug. Ik ben in een voor mijn doen rustig tempo begonnen en ontspannen naar Austerlitz gefietst. De afdaling van de pyramide ging met een top van 64 km p/u, helaas staan er onderaan de helling stoplichten. Daarna ben ik bij Leersum bij Hoogstraat weer omhoog gereden om weer aan de zuidkant van de Heuvelrug uit te komen, vanaf hier was het heerlijk door de polder weer richting Nieuwegein.

2 opmerkingen:

  1. Dat is geen pretje! Gelukkig is een Kojak nog redelijk makkelijk uit de wielkast te krijgen. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld een Big Apple of een Super Moto... Ben blij dat ik vanaf heden een Durano 28mm om mag leggen als deze lek blijkt te zijn.
    Helaas kom ik eigenlijk nooit toe aan een "vrije" rit. Evengoed ga ik eerdaags een keer een dagje Middelburg doen, even bij M5 twee nieuwe voorvelgen scoren ;-)
    En ik blijf nog steeds dagelijks uitkijken naar jouw Quest langs het AR-kanaal, zeker nu ik soms ook in Nieuwegein werk.

    Groetjes, Robert-Jan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Robert-Jan,


      Ik ben benieuwd naar je bevindingen met het 28 inch wiel. Wat lever je in, comfort, snelheid of krijg je er juist iets voor terug. We komen elkaar in de toekomst vast een keer tegen.

      Verwijderen