zaterdag 1 december 2012

Wegwerkers

De maand november zit er inmiddels weer op en met een aantal gefietste kilometers van slechts 900 is het wat minder geweest deze maand. Ik heb een aantal keren moeten overslaan ivm andere verplichtingen.

Donderdagochtend nog een wedstrijd gehouden met een paar wegwerkers langs het kanaal. Zij reden in een bus op zoek naar de plek waar ze moesten zijn en ik stoof ze op het fietspad voorbij. Dat is altijd lekker. Vrijdagmiddag had ik de heren echter hard nodig, want zij waren aan het werk op de kanaaldijk en de bus stond midden op de weg. Ik had het idee om net langs de bus te passeren, maar raakte met mijn voorwiel in de berm en hing ineens angstig scheef in de Quest.

De mannen schoten mij gelukkig gelijk te hulp en ik kon me onder de racekap vandaan worstelen.
Toen moest er natuurlijk eens goed gekeken worden wat voor een voorwerp dat nu was waarmee ik rondreed. Ik heb ze alle toeters en bellen van de Quest laten zien en ze vonden het een prachtig voertuig. Gelijk heb ik de vraag gesteld of ze de hele dijk opnieuw voor me willen asfalteren, maar dat zit er helaas niet in. De ergste hobbels worden eruit gefreesd en van een laagje asfalt voorzien.

Komende week gaat ook koning winter een eerste aanval doen als ik het KNMI mag geloven. Ik rijd nog steeds met mijn Kojaks rond, dus ik hoop dat het mee gaat vallen. Ik wil in de maand december nog zeker 600 km wegtrappen, om het jaar met een kilometer stand van 25,000 te eindigen. Normaal zou dat geen probleem moeten zijn.

1 opmerking:

  1. Hoi Rob,

    Jij fietst voor je woonwerkverkeer en ik doe het omdat ik heel veel tijd heb, dus echt een questie van tijd.In mijn "omgeving" knutselt men ook overal wel ergens aan de weg, maar bij het passeren van de voertuigen die in de " weg" staan is het altijd uitkijken.

    Gr.Pé

    BeantwoordenVerwijderen