vrijdag 14 december 2012

verloren wieldoek


Zo de eerste winterse perikelen zijn achter de rug, sneeuw en gladheid hebben eigenlijk voor weinig problemen gezorgd. Wel ligt door de kou de snelheid lager, het is alsof je tegen een muur aanfietst. Ook het ademhalen van de koude lucht gaat niet zo makkelijk als wanneer de lucht wat is voorverwarmd door moeder natuur. Gelukkig hebben we inmiddels de vroegste zonsondergang alweer gehad en beginnen de dagen weer langzaam te lengen (in de middag dan).

Vorige week zaterdag kwam ik er tijdens het schoonmaken van de velgen achter dat ik een wieldoek bij het achterwiel kwijt ben. De week ervoor had ik de bandenspanning gecontroleerd en het wieldoek normaal bevestigd. Tijdens de ritten die ik gedurende de week heb gemaakt heb ik geen enkel vreemd geluid gehoord waaruit eventueel kon blijken dat het wieldoek los zou zitten. Dat is dus pech, ik zal een nieuwe moeten aanschaffen.

Verder weinig nieuws te melden uit Nieuwegein, we rijden gewoon volgens de dienstregeling heen en weer naar Duivendrecht.

4 opmerkingen:

  1. Dag Rob,
    Is die kortste dag niet rond de 21ste december?. Ik snap dat je snakt naar daglicht, maar de natuur kan je m.i. niet naar hand zetten.
    Groeten,
    Wim

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat van de 21ste klopt Wim, doordat de aarde niet een perfecte cirkel rond de zon maakt, wordt het 's morgens nog steeds later licht, maar worden de avonden al weer wat langer,dat gebeurt al rond 15 december. Terwijl pas vanaf begin januari de zonsopkomsten weer steeds vroeger worden.

      Verwijderen
  2. Weer wat geleerd over licht..;-)

    Over je wieldoekje, als ik in de sneeuw of ijsprut moet rijden haal ik meestal de wieldoekjes er (tijdelijk) af.
    Ze zijn toch hoofdzakelijk voor het mooi(....) In dikke sneeuw en ijs kunnen ze makkelijk beschadigen door de rond malende troep in de wielkasten. Het is ook niet ondenkbaar dat je je ze hierdoor verliest.
    Afhankelijk van je stallingsmogelijkheid, (al dan niet verwarmt) is het verstandig je wielkast 's avonds na gebruik de wielkasten te reinigen. (Uitschudden, lossteken met een schoenlepel)
    De opgehoopte zooi koekt aan en kan vastvriezen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor de tips, zou inderdaad iets voor mij zijn om de fiets weg te zetten en daarna niet meer weg te komen omdat alles is vastgevroren.

      Verwijderen