dinsdag 20 november 2012

Gestrand

Vanmorgen 19/11 in dichte mist richting Amsterdam gereden. Net voorbij Loenersloot zag ik een rood lampje voor me opdoemen, tijdens het passeren bleek het een fietser met pech te zijn. Met de Quest in de remmen en een stukje terug flinstonen om op gelijke hoogte te komen met de gestrande fietser. Je bent op de wereld om elkaar te helpen tenslotte. De beste man stond met een langzaam leeg lopende band langs de kant.

Als verlichting om te pompen was hij druk bezig met zijn mobiel, want hij had een zaklamp app op zijn toestel zitten. Wel dat geeft niet veel licht daar in donker langs het kanaal. Na te zijn uitgestapt heb ik de man mijn pomp overhandigd, zodat hij zijn band weer van lucht kon voorzien.
Na het oppompen sprong de man op zijn fiets om weer een aantal kilometers verder te kunnen.
Nadat ik was ingestapt ben ik achter de beste man blijven fietsen, zodat hij onderweg nog een keer gebruik kon maken van mijn verlichting en fietspomp. Aangekomen bij station Abcoude scheidde onze wegen, hij pakte de trein en ik ging verder Amsterdam Z-O in.

Ik hoop dat hij de volgende keer een goede pomp en extra verlichting meeneemt, want er komt niet elke dag een Quest langs gezoefd.

1 opmerking:

  1. Ik hoor een liedje aankomen van het Schaap met de vijf poten... ;-)
    Zeer sociale actie Rob, respect!

    BeantwoordenVerwijderen