dinsdag 10 mei 2011

Er even tussenuit

Na een week in Duitsland (Cochem) te zijn geweest pakken we deze week de draad weer op met fietsen.
In Duitsland nog wel heerlijk op de gewone fiets langs de Moezel gereden, het is daar net zo vlak als in ons Nederland.
Afgelopen zaterdag daarom maar een rondje om er weer in te komen. Het was ook de eerste maal zonder kap, dat scheelt toch wel wat topsnelheid.
In Vreeswijk heb ik de Lekdijk opgepakt en ben in een streep naar Bergambacht gereden. Vandaar langs de Provinciale weg naar Gouda en via Haastrecht en Oudewater weer terug naar Nieuwegein na 2 uur en een kwartier had ik er 85 kilometer opzitten.

Maandagochtend weer naar het werk gefietst. Om kwart voor 6 in de fiets en iets voor zevenen liep ik weer binnen in Duivendrecht. Bij station Holendrecht kwam ik nog een blauwe Velomobiel tegen. Geen idee wie het was, even een handopsteken en doorfietsen.
’s Middags na de regenbuien weer huiswaarts gefietst. De wind kwam uit noordelijke richtingen dus de snelheid zat er goed in. De hele weg langs het AR kanaal kon ik een snelheid van boven de 50KM per uur aanhouden. Bij Breukelen moet het alleen wat minder, want daar zitten drempels in de zogenaamde fietssnelweg. Die neem ik niet harder dan 37, omdat ik anders bang ben de Quest te slopen.

Komend weekend wordt er niet gefietst, het is namelijk molen- en gemalenweekend en als molenaar moet ik daarom aan de bak.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten