woensdag 10 mei 2017

Bloggen


Mijn laatste bericht dateert alweer van de OlieBollenTocht, inmiddels 4 maanden geleden.
Drukte op mijn werk, jaarafsluitingen, invoeren van IFRS9 zorgen ervoor dat ik niet de puf heb om achter de computer te kruipen en even wat te typen. Er gebeurt ook niet bijster veel Het is een kwestie van heen en weer rijden naar Amsterdam steeds +/- 1.100 kilometer per maand. Het blijft alleen zo koud, vooral in de ochtenden.

De Daphne Schipperbrug (fietsbrug) bij Utrecht is inmiddels klaar, maar wel verboden voor speedpedelecs en men is ondertussen begonnen aan de bouw van een extra spoorbrug.  Deze brug wordt als bouwpakket geleverd en in 6 delen aan elkaar gelast.
Afgelopen weekend zijn deel 5 en 6 geleverd en kan het laswerk beginnen. Later dit jaar wordt de brug over de weg naar zijn plaats gereden tussen twee bestaande bruggen in.










Begin april ook nog voor een servicebeurt naar Dronten gereden. Het achterwiel was weer begonnen met tikken en aangezien ik aan de 40.000 kilometer zat moest ik toch die kant op.
De ketting bleek na 40.000 kilometer nog als nieuw. Theo moest wel drie keer meten om dit te kunnen geloven.
Wel is het freewheel vervangen alsmede de drie lagers in de achteras. Daarna nog even de remmen schoongemaakt en opnieuw afgesteld. Vervolgens kon de terugrit weer worden aangevat in een heerlijk stille Quest.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten