maandag 20 mei 2013

Heteren en terug


Op 1e Pinksterdag lag ik om 8:45 al in de fiets om een trainingsrit te maken ter voorbereiding op het rondje IJsselmeer dat ik binnenkort wil gaan fietsen. Ik ben via de Utrechtse Heuvelrug maar weer eens naar Rhenen gereden en vandaar verder naar Wageningen en Renkum. Daar 
kun je via de brug van de A50 de Rijn oversteken.  


Brug A50 Heteren










Het is een brug met een lekkere lange afdaling waar je snelheden van 60 km per uur of meer makkelijk kan halen. Het was alleen jammer dat er een wandeltocht aan de gang was. Uit veiligheid de snelheid maar fors lager gehouden.

De route naar Heteren toe, heb ik in een steady pace van rond de 38 a 39 km per uur gereden. Met deze snelheid wil ik eigenlijk ook het IJsselmeer rond. Het verzet was 57-17 en je hebt dan een behoorlijk beenritme.

Eenmaal over de brug heb ik het gas langzaam opengedraaid en liepen de snelheden op tot rond de 50 per uur. Lekker veel bukkers ingehaald. Rond kwart over 12 was ik weer thuis met bijna 140 kilometer op de teller.

'S avonds op het nieuws kwam dan nog het bericht dat de twee vermiste jongens zijn gevonden in de buurt van Cothen. Toen ik de beelden zag liepen de rillingen mij over de rug, want op 10 mei ben ik letterlijk over ze heen gereden. Ik heb die vrijdag mijn auto naar de garage gebracht en ben via Wijk bij Duurstede door de polders en langs het AR kanaal weer naar Nieuwegein gefietst.


 


2 opmerkingen:

  1. Beste Rob,

    Wanneer staat je rondje IJsselmeer gepland?

    Michiel uit Brandwijk, Alblasserwaard

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Michiel, dat gaat waarschijnlijk een vrijdag worden in de maand juni. Rond 05:00 wil ik vertrekken om rond 16:00 weer thuis te zijn. E.e.a. hangt wel af van het weer NO wind niet te sterk en droog.

      Verwijderen