donderdag 23 mei 2013

24 uurs race

Gisteren las ik op internet dat er komend weekend een 24 uurs race is op het circuit van Zandvoort.
Zie hiervoor:    https://cyclingzandvoort-nl.firstfind.nl/

Ik heb het helaas wat laat gelezen, maar het lijkt mij prachtig om hier met een aantal velomobielen aan mee te doen. Dit jaar gaat dat natuurlijk niet meer lukken.
Daarom heb ik net een mail naar de organisatie gestuurd om te horen of ze ook velomobielen willen toelaten tot de race.
Ben erg benieuwd naar het antwoord. Als het een "ja" is, wie wil er dan volgend jaar met mij meedoen?






9 opmerkingen:

  1. Helaas
    Ligfietsen not allowed
    Zie hun Facebook

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat heb je eerder gemeld, maar ik kan de betreffende discussie niet terugvinden. Heb je een directe link?

      Verwijderen
    2. Staat tegenwoordig ook op bovenstaande site
      Zie 'inschrijven'
      Dan bij 'algemene voorwaarden'
      Punt 7 lid 2 'de fiets'
      Ligfietsen uitgesloten

      Verwijderen
  2. En toch, als er genoeg inschrijvingen zijn kan er een apart klassement opgesteld worden. En reken maar dat het voor het publiek een welkome afwisseling is. Een heleboel bukkers, afgewisseld door een paar liggers. Hoe meer liggers zich aanmelden, hoe groter de kans dat de organisatie zwicht... immers, meer deelnemers betekent ook meer inschrijfgeld cashen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. heb nog even gezocht op facebook
    hier constateert Kees vd Wetering op 12 maart dat ligfietsen niet mogen
    op 15 maart wordt dit bevestigd, zonder toelichting
    dan komt de vraag of handbikes dan ook niet mogen
    op 22 maart weet de organisatie te melden dat die ook niet mogen maar nu wel met een toelichting.
    'in verband met veiligheid (o.a. lagere ligging ten opzichte van andere fietsen).'

    dus RJ, ik vrees: trekken aan een dood paard.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank voor je onderzoek.
      Weer een organisatie die zijn waardigheid verliest.
      Het zij zo.
      Het heeft geen zin er je tegen af te zetten.
      Intussen actief werken aan een beter imago en afwachten tot het tij keert.

      Verwijderen
    2. Heren, bedankt voor alle reacties. Tot op heden heb ik nog geen reactie ontvangen van de organisatie. Ik heb in mijn mail wel aangegeven dat we niet zomaar een paar koekenbakkers zijn, die even wat komen fietsen, maar dat de meeste dik 10,000 km per jaar rijden.
      Gezien de lengte van het parcours en de breedte, zie ikzelf geen bezwaar waarom wij niet mee zouden kunnen doen. Ik zie het als de 24uurs race van Le Mans, daar rijden ook diverse klassen door elkaar.

      Verwijderen
  4. Vergeet het maar om daar mee te doen. Ik doe al enkele jaren mee aan hun races op het circuit van Zolder en Franchorchamps en heb op mijn herhaalde vragen om met een ligger mee te doen steeds een negatief antwoord gekregen. Steeds met een ander argument waarom we niet mogen meedoen: niet veilig, concurrentievervalsing, liggers en velomobielen zijn geen echte fietsen...Ach, of het ooit zal keren denk ik niet en als het ooit zover komt dat we aan dergelijke evenementen gaan mogen meedoen ben ik te oud om nog op mijn ligger te kruipen.
    Groetjes
    Bart

    BeantwoordenVerwijderen