dinsdag 13 november 2012

Overtuigd?

Die vraag kwam bij mij op toen ik vrijdagavond op de bank zat. Toen ik ‘s middags vanuit het werk naar huis reed zag ik ter hoogte van Maarssenbroek van verre een velomobiel aankomen. De oranje Quest werd met 99% zekerheid bestuurd door Niels v/d Wal uit Utrecht. (De eerste overigens die ik zag na het treffen in Dronten.)
Tweehonderd meter voor mij reed een bukker richting Utrecht, die zag eerst de oranje Quest in tegengestelde richting passeren. Kort daarop reed ik de bukker met een snelheid van tegen de 50 voorbij. Ben benieuwd of de beste man al een bestelling in Dronten heeft geplaatst, want hij moet toch overtuigd zijn van het potentieel van een velomobiel.

Zondag heb ik nog geprobeerd om een rustig ritje door de omgeving te maken. Het eerste deel van de route lukte dat redelijk. Over smalle wegen ben ik langs de Hollandse IJssel naar Gouda gereden. Vanuit Gouda langs de provinciale weg naar Bergambacht. Vandaar koers gezet naar Schoonhoven, om dan via de Lekdijk weer richting Nieuwegein te rijden. Op de dijk had ik de wind in de rug en veel bukkers voor mij rijden. Van dat rustige rijden is de laatste 20 km dus niets terecht gekomen.

In het dorpje Jaarsveld hebben ze trouwens een een drietal zeer vervelende drempels op de dijk neergelegd. De drempels moet je haast stilstaand nemen, omdat er een opstaande rand van een centimeter of 3 aan de drempels zit. Jullie zijn dus gewaarschuwd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten