maandag 18 april 2011

Ritje met Marcel

Afgelopen vrijdagmiddag met Marcel teruggereden richting Nieuwegein.
Vorige week had ik hem de route door Nieuwegein uitgelegd en daarbij bleek dat we bijna naast elkaar werken.
Marcel wilde vrijdag wel wat extra kilometers maken en is tot Maarssen met mij meegereden. Daarna ging hij door richting Amersfoort en ik ging op huis aan.
Het was voor het eerst dat ik achter een velomobiel reed en nu zie je pas hoe vreemd je door een bocht gaat. Mijn collega’s hadden mij dat ook al een keer vertelt. Een haakse bocht gaat niet echt vloeiend, maar meer van klabang daar gaat ie.
Voorbij Abcoude stopte Marcel nog een keer voor een prachtige koeienfoto en al rijdend wist hij er nog een van mij te maken.


Eenmaal langs het kanaal ging het in een rustig tempo richting Breukelen. Na het viaduct kreeg hij het echter op zijn heupen en vloog er vandoor. Ik peddelde nog op het klein blad en tegen de tijd dat ook ik de 53 had geschakeld was hij al een eind weg. Met 54 in het uur vlogen we toen langs het kanaal. Heerlijk om zo makkelijk zo hard te gaan.

Om mijn hoofd bij dit soort snelheden te beschermen heb ik afgelopen weekend een helm gekocht. Je weet immers maar nooit.

Bij Maarssen was het uit met de pret en ging Marcel richting Amersfoort.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten