maandag 9 november 2015

Nieuws uit Nieuwegein

Zo, shame on me, al sinds 30 augustus niets meer van me laten horen.
Maar hier in Nieuwegein gaat het wat fietsen betreft gewoon door. Heen en weer naar Amsterdam, de kilometerteller nadert de 14,000 km in 2015 en die wil ik hoe dan ook halen.

Ondertussen een rit gemaakt naar Dronten voor onderhoud. Allert was toen nog druk bezig met het bouwen van de vierwieler en door de drukte kwam hij er maar niet aan toe, maar ondertussen rijdt hij rond. Uit Dronten gelijk een nieuwe vracht banden meegenomen om hier een lekkere voorraad te hebben. De Quest mankeerde niets, dus na een uurtje of twee kon ik weer naar huis kachelen.

Enige tijd geleden las en keek ik met verbijstering naar het filmpje van Quezzzt. Wat een verkeer komt die man tegen op zijn woon werk rit. Ik kom er genadig vanaf zoals blijkt uit onderstaande foto's die ik twee weken gelden heb genomen op de terugweg.


De weg langs het kanaal is nagenoeg leeg. In deze maanden is het echter wel erg donker, want op het tweede deel ontbreken de lantaarnpalen. Daarom de fiets ook weer uitgerust met de extra lampen zodat ik zonnig bij lig.

Deze foto is vorige week genomen en die week heb ik zonder kap gereden, vanwege de mist. In de mist voel ik mij onder de kap niet prettig en ik moet zeggen het beviel me best om de wind weer eens om de oren te horen fluiten. Langs het kanaal zat het maandag en dinsdag na Maarssen potdicht. Op een bepaald moment reed ik nog geen 25 kilometer per uur uit angst om achterop een eventuele fietser te knallen die ik te laat zou zien. Ja, je zou het niet zeggen uit bovenstaande foto's, maar af en toe kom je toch iemand tegen.

De laatste weken rijdt ik het kanaal steevast af tot aan Driemond, omdat er bij Abcoude aan diverse bruggen wordt gewerkt en in de Bijlmer is er een omleiding ingesteld die tot 2020 gaat duren i.v.m. de verbreding en ondertunneling van de A9. Richting Driemond kom ik de laatste tijd ook een Speed pedelec tegen en als ik in verte een rood licht zie moet ik er naartoe, maar dat valt bij deze niet altijd mee. Pas heb ik even ingehouden om te zien hoe hard dat nu gaat, maar ik had 43 KM p/u op mijn teller staan. Als het bochtig wordt is het bijna helemaal niet te doen om deze fiets bij te houden, na een scherpe bocht zie de Speed pedelec zo bij je vandaan versnellen. Ik mag dan weer aan de bak om het gat dicht te rijden, houdt de afwisseling er wel in.










1 opmerking:

  1. Hoi Rob,

    Die foto's laten precies zien hoe de ideale fiets/velomobielsnelweg erbij hoort te liggen: lang, recht en leeg, zo dat je lekker door kunt trappen! (en plat uiteraard, dat mag ik niet vergeten...)
    Ook ik prijsde mezelf gelukkig na het zien van de chaos waar Quezzzt doorheen moet af en toe, een ware nachtmerrie zo'n verkeersbeeld!
    Die Speed-pedelecs zijn hier nog niet doorgedrongen, zou mij ook niet meevallen om die dingen in te halen als het vals plat is, maar dat geeft ook niet, wij zijn nog eerlijke fietsers denk ik dan maar, we doen het geheel op eigen kracht.....

    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen