vrijdag 31 juli 2015

Vakantie en nog meer TdF

Na een heerlijke vakantie in het zuiden van Frankrijk, gaan we na vandaag de draad weer oppakken. Drie weken niet gefietst, dus de benen zijn helemaal uitgerust. Waar we normaal nog gaan bergwandelen of een andere activiteit beoefenen hebben we nu drie weken niets gedaan. De temperaturen waren zo hoog dat je verkoeling nodig had aan de rand van het zwembad. Ook weleens lekker.




Ik kom toch nog even terug op de afgelopen Tour de France die startte in Utrecht. In het hotel bij ons achter waren ook twee wielerploegen te gast, Cofidis en MTN. Op de woensdagavond ben ik even langs gegaan met de Quest en dan krijg je wel wat bekijks. Vooral de mecaniciens van Cofidis wilde alles over de fiets weten. Voornaamste vraag: is it electric. Nee, natuurlijk niet en in mijn beste Frans heb ik zoveel mogelijk over de Quest verteld. Als ik het zo bekeek hadden ze nog zoiets gezien. Wel leuk om zo informatie te delen over verschillen type fietsen.









Aan de andere kant van de parkeerplaats was MTN druk bezig om de nieuwe frames op te bouwen. De fiets werd na afloop van alle kanten gefilmd en gefotografeerd. Op onderstaande fiets reed de latere bolletjestrui drager.
De nieuwe Cervelo van MTN






Tijdens de tourstart was ik actief als vrijwilliger en de tweede dag stond ik samen met een studente al om 08:15 voor de poorten van Hotel Karel de V. Rond kwart voor negen kwamen daar Prudhomme, Hinault en Thevenet naar buiten gelopen en kwamen even een praatje met ons maken. De studente vroeg na afloop van het gesprek, die ene meneer herkende ik wel (Prudhomme), maar die andere twee kwamen haar totaal onbekend voor, heerlijk. Later passeerden nog Wagtmans, Zoetemelk en Jansen de poort en ook zij namen rustig de tijd voor een praatje.

Dan hieronder nog wat sfeerbeelden van de tour in Utrecht, wat een geweldig evenement is dit geweest voor de stad Utrecht.










Vanaf nu gaan we weer knallen in de Quest.

1 opmerking:

  1. Hoi Rob,

    Mooie belevenis, Thevenet, Hinault en Prudhomme ontmoeten! En dan als toetje nog Wagtmans, Janssen en Zoetemelk, dan kan je dag niet meer stuk! Die studente wist vast ook niet wie die 3 Nederlandse heren waren?
    Tja, zo relatief kan bekendheid ook zijn......

    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen