vrijdag 13 september 2013

Herfstrit?


Reden we vorige week nog met temperaturen van rond de 30 graden, inmiddels heeft de herfst zijn intrede gedaan. Met ons zeeklimaat is dat natuurlijk allemaal best te begrijpen.

Ik had dinsdagavond uit voorzorg de voorbanden al vervangen voor nieuwe exemplaren, want de huidige kojaks zaten er al 5.000 kilometer onder en waren al redelijk vierkant geworden.
Ik wilde niet het risico lopen dat er met het natte wegdek steentjes door het rubber zouden prikken. In verband met het weer ook gelijk de racekap van zolder gehaald, zodat ik in ieder geval lekker droog zit.

Na de overvloedige regen van dinsdagavond en een deel van de nacht. Vanmorgen om kwart voor zes in de Quest gekropen. Kap erop en rijden maar. De snelheid zat er echter totaal niet in, want de fietspaden lagen bezaaid met taken. Ben zelfs nog een paar keer uitgestapt, omdat het fietspad totaal geblokkeerd was door afgewaaid hout. Ik besloot om maar via Abcoude te rijden, maar ik kreeg totaal geen gang in de fiets. Eerst dacht ik, dat ligt aan de wind, maar die stond er nauwelijks. Iets verderop voelde ik de achterkant van de fiets in de bochten dweilen, een lekke achterband dus.
Net voor het AMC de Quest op zijn kant en een nieuwe binnen- en buitenband erom gelegd. Op kantoor bij TL-licht de binnen- en buitenband nagekeken, bleek er toch een steentje door het loopvlak heen gekomen te zijn.

Het was de 1e lekke band sinds lange tijd en pas de 3e lekke achterband en dat na bijna 35.000 kilometer Quest rijden.

Op de terugweg lekker een NW wind in de rug, dus volle bak naar huis gereden. Net na  Breukelen zag ik nog een brommer opduiken in mijn spiegel, maar door de snelheid nog wat te verhogen (58 km p/u) wist ik hem tot aan Utrecht voor te blijven.
Daar zit helaas een haakse bocht en moet de snelheid er helemaal uit. Het leverde wel een opgestoken duim op , altijd lekker.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten