vrijdag 27 september 2013

Afscheid


Vorige week zag ik je van een afstand nog staan,
Maar je lichten zijn reeds uitgegaan.

Je silhouet dat tegen de einder afsteekt,
Iets dat men niet snel vergeet.

Die o zo traditionele stalen boog
Die springt bij zonsopgang zo in het oog

Je betonnen pijlers stevig in het veen verankerd
Zijn met de blauwe binten ook al van vorm veranderd

Slechts drie kilometer bij je vandaan
Heb ik je opvolger al zien staan

Vanuit jou positie is ze niet te zien
Maar ze ligt net door de bocht, anders krijg je argwaan misschien

Er wordt daar nog druk gelast en gepolijst
Maar ze voldoet aan alle regels die deze tijd vereist

Breder en hoger zal ze zijn als ze er eenmaal ligt
En doet dan net als jou wel 100 jaar haar plicht

Nog 6 keer zal ik onder je door rijden
Alvorens de slijptollen je in stukken zullen snijden



Ik weet niet of het wel zo gezond is al dat fietsen, maar dit ontsproot dus deze morgen aan brein toen ik richting Amsterdam reed.

Volgend weekend zal de Weesperbrug worden vervangen door een nieuw exemplaar. Voor mensen die dan willen fietsen, het fietspad zal ter hoogte van Driemond het hele weekend zijn afgesloten. Omrijden dus via Abcoude, u bent gewaarschuwd.

2 opmerkingen:

  1. Gewoon omrijden naar de spoorbrug een paar kilometer richting Amsterdam.
    Daar is ook een fietspad.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het zal een spektakel worden om de plaatsing van de brug te aanschouwen, net als jaren geleden de tweede spoorbrug. Ik ben benieuwd naar het resultaat, ze beloven een breder fietspad:-)

    BeantwoordenVerwijderen