dinsdag 1 mei 2012

April


En toen was april alweer voorbij. Ondanks dat ik drie dagen met griep in bed heb gelegen en daardoor ruim een week niet heb gefietst, heb ik toch nog ruim 1.100 km weggetrapt.
De hele maand heb ik de racekap erop gehad, want het blijft koud. ’s Morgens vroeg begint het gelukkig wel steeds lichter te worden en kan na een kilometer of 10 de verlichting al uit.
Naast het nodige woon-werk verkeer heb ik nog een paar tochten gemaakt door de provincie. Twee keer een rondje Rhenen. Lekker langs de Utrechtse Heuvelrug en terug over de dijk weer richting Vianen. Vooral over de dijk kun je heerlijk rijden met de wind in de rug gaat de snelheid naar de 45 en tuf je in iets meer dan een uur weer naar huis.
Vandaag ben ik nog naar Veenendaal geweest om daar als molenaar aan de slag te gaan. Het bezoek van de Koninklijke familie zou waarschijnlijk voor nogal wat drukte gaan zorgen en daarom waren we met maar liefst 7 molenaars aanwezig. Om 7 uur zat ik al in de Quest en het was werkelijk een prachtige ochtend op mijn gemak heb ik de 45 km richting Veenendaal afgelegd.
Toch waren de  tegenstellingen onderweg weer groot, want in Werkhoven stond de molen in de rouwstand terwijl 20 kilometer verderop de Nieuwe Molen volop in de vlaggen stond.




’s Middags rond half 5 ben ik weer huiswaarts gegaan en bij Leersum de Heuvelrug weer overgestoken. Hier is de minst steile overgang te vinden. Klimmen gaat nog altijd niet lekker in de Quest, dat gaat op een bukker toch makkelijker. Al weken ben ik aan het dubben of ik de Amerongse berg eens zal bedwingen. Dat is +/- 1.5 kilometer klimmen met een stijgingspercentage van 5%. Ik ben echter bang dat ik ergens halverwege zal blijven steken. Met de bukfiets reed ik er altijd met een 53-17/18 tegenop, dus het zou me makkelijk moeten lukken.
Kortom de Amerongse berg wordt de uitdaging voor de komende maand. Ik begin gewoon aan de minst steile kant (vanuit het dorp).




Geen opmerkingen:

Een reactie posten