vrijdag 9 september 2011

Herfst

De herfst is dit jaar vroeg begonnen, maandag met een windkracht 4 a 5 naar kantoor. Hij was Zuid-West en dus had ik hem in de rug. Nadeel alleen is dat het ’s morgens donker is en na Breukelen staan er geen lantaarnpalen meer langs het kanaal. Harder dan 44 durf ik niet te gaan, want ik zie de takken die op het fietspad liggen pas op het allerlaatste moment. ’s Morgens kon ik om half 12 alweer terug omdat onze jongste dochter ziek was geworden op school en daar de gang had onder gekotst. De terugweg ging verbazend snel, ik was binnen een uur terug in Nieuwegein. Langs het kanaal kon ik tegen de wind de hele tijd 45 blijven rijden.

Woensdagochtend was het weer nog beroerder, meer wind en zo nu en dan een verfrissende regenbui. De takken op het fietspad waren nog niet weg en ook was Rijkswaterstaat begonnen met het maaien van de bermen. Het fietspad was dus een behoorlijke smeerboel. Woensdagmiddag stond er een dikke windkracht 5, misschien wel 6 en had ik moeite om de Quest in het juiste spoor te houden, de snelheid kreeg ik niet boven de 40. Kortom volop herfst. Het deed me wel goed dat ik nog een dappere bukfietser inhaalde, ik zag hem ietwat jaloers naar mij kijken toen ik hem passeerde.

Ik heb ondertussen wel besloten om een race/stormkap te bestellen, dat lijkt me toch wel lekker als de temperaturen nog verder gaan dalen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten