maandag 29 augustus 2011

Polderrit

Het weer in Nieuwegein zag er deze zondag niet uit. De regen kwam weer met bakken naar beneden. Op buienradar had ik echter gezien dat het ten zuiden van de Lek droog was, dus toch maar omkleden om een ritje te gaan maken.
Na wat gespetter in het begin werd het inderdaad droog. Bovenop de lekbrug bij Vianen reed nog een velomobilist. Geen idee wie het was, want ik ging rechts richting Meerkerk en hij/zij richting Culemborg.
Tot aan Arkel ben ik het Merwedekanaal gevolgd, vol tegen de wind in. Er waren veel fietsers op de weg, maar die reden allemaal aan de andere kant van het kanaal en kwamen niet bijster hard vooruit. Ondanks de wind kon ik steeds 40 km per uur blijven trappen.
Ondertussen reed ik heerlijk in het zonnetje, terwijl als ik naar rechts keek er een grote trein van buienwolken van west naar oost langstrok. Helaas was ik het fototoestel vergeten, want er waren spectaculaire wolken te zien.

Vanaf Arkel ging het naar Giessenburg, Molenaarsgraaf en Bleskensgraaf. Eigenlijk had ik het idee om naar Kinderdijk te fietsen om vanaf daar via de dijk terug naar Vianen te trappen. De bewolking richting Kinderdijk was echter zo donker, dat ik daar maar vanaf heb gezien. Toen maar koers gezet naar Schoonhoven en daar de pont naar de overkant genomen. Er was net een bui gepasseerd en de volgende diende zich in het westen al aan. Een bijzonder fraai exemplaar met een rolwolk er vooruit. (Shit: geen fototoestel)

Die bui wilde ik echter niet afwachten, dus achter de 1e bui aan over de dijk richting Nieuwegein.
Met snelheden tegen de 60 ging het lekker vlug en menig bukfietser zat raar te kijken als ik voorbij kwam gevlogen. Ik had de fiets net droog weggezet toen het begon te regenen.
Eenmaal binnen vroeg mij vrouw: “Lekker gefietst in de regen?” Ik had heerlijk gefietst en van de regen heb ik weinig tot geen last gehad.
97 km gereden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten