zondag 26 oktober 2014

Quest 722 gaat gewoon door

Mijn laatste bericht is alweer van een maand terug, het artikel in het AD. Voor wat betreft mijzelf gaat alles zijn normale gang. 3 tot 4 maal per week heen en weer naar Amsterdam. 's Morgens in het donker pak ik nu regelmatig de route via Loenersloot en Baambrugge, heerlijk over de verlichte straatweg en niet langs het donkere AR kanaal. Mijn normale fietsroute via Diemen ligt er namelijk door wegwerkzaamheden wat moeilijk te bereiken bij.

Ondertussen heb ik wel de winterbanden gemonteerd, bij mij zijn dat doodnormale Kojaks. De Durano's zijn prima banden, maar bij een nat wegdek is de grip niet echt optimaal heb ik een aantal maal ondervonden. Op de blog van "mooi geel is niet lelijk" las ik het verbazende verhaal dat hij na 21,000 km zijn eerste lekke band heeft gereden. Proficiat zou ik zeggen, ik ben om de paar duizend kilometer toch wel een keer aan de beurt.

Afgelopen vrijdag ook weer de racekap te voorschijn gehaald, het zou nat worden, dus waarom niet.
Op de blog van Quezzt staat te lezen wat een racekap doet. Ik ben het niet helemaal met hem eens. Vrijdagmorgen met de racekap op de Quest hoef ik geen oordoppen in. Het enige geluid dat ik hoor is het snorren van de ketting. De Quest is verder eerlijk stil. Het snelheids verschil met en zonder kap zit ook een stuk tussen de oren. Als je een kap op hebt denk je dat je harder kunt en ga je automatisch meer gas geven. Op dit moment heb ik hem er weer afgehaald, want de komende paar dagen beloven weer mooi weer te worden.

Dan zijn er nog de nodige schuivers die er links en rechts gemaakt worden.  En daarbij krassen op hun ziel en op hun Velomobiel oplopen. Verder zit Robert-Jan "Questeritus Q284" al een half jaar in de lappenmand met een hernia. Veel sterkte daarmee en ik hoop je volgend jaar weer tegen te komen.

Ook de LEL is weer verreden, maar ik kon er niet bij zijn. Zat heerlijk een weekend samen met mijn vrouw in Parijs. Volgend jaar wil ik toch wel een keer de uurs-race meedoen tijdens Cyclevision, wil wel eens weten waartoe ik in staat ben. Maar ook dat zal aan de datum liggen of ik mee kan doen of niet.

De OBT 2014 heb ik wel alvast gereserveerd in de agenda. Vanuit Nieuwegein moet Nijmegen redelijk eenvoudig bereikbaar zijn.


1 opmerking:

  1. De datum voor Cycle Vision kun je voor de komende jaren al in je agenda zetten. Het weekend van de laatste zondag in juni. Of kijk op http://www.ligfiets.net/nvhpv/program.html daar staan alle "vaste" evenementen voor de komende jaren op een rijtje.
    Fiets ze!

    BeantwoordenVerwijderen