maandag 1 april 2013

Koud

Afgelopen vrijdag even een retourtje Dronten gemaakt. De Quest zit tegen de 30,000 km aan en het was dus tijd voor een servicebeurt. Was wel nodig want remmen ging niet echt geweldig meer de laatste weken.
Om 5:50 zat ik al in de Quest en het was koud. Resultaat weinig snelheid en dus een langere reistijd. Vooral in de polder was het koud en grijs. In plaats van de Rietweg ben ik nu eens noordelijk van het Larsebos gebleven. De weg is hier beter dan het fietspad langs de Rietweg, nadeel was weer dat ik behoorlijk wat vrachtwagens tegenkwam waardoor ik de berm in moest.  Rond 8:30 ben ik bij Velombiel aangekomen ze het druk hadden, gelukkig maak ik mijn komst altijd een paar weken van te voren bekend.
De linker rem bleek inderdaad aan het eind van zijn latijn te zijn en er is een nieuwe ankerplaat gemonteerd. De ketting bleek na ruim 28,000 kilometer 1 procent te zijn opgerekt, bij 2% is hij aan vervanging toe, dat is dus iets voor de volgende beurt.
Iets voor twaalven ben ik weer richting huis gereden door de steenkoude polder. Nadeel van de kou is dat ik veel te weinig te drink. Bij thuiskomst had ik maar een kwart bidon leeggedronken, waar ik er normaal wel anderhalf leegdrink. Het water is mij simpelweg te koud.
Door te weinig drinken krijg je kramp en last van je spieren en dat heb ik geweten. De kou is letterlijk op mijn hamstrings geslagen deze zijn op dit moment hard en pijnlijk.

Ik had ook een fototoestel bij me, maar vanwege de kou wilde ik alleen maar doorfietsen en niet stoppen voor een foto. Volgende keer zal ik een paar mooie platen toevoegen van het rivierenlandschap bij wat mildere temperaturen.

1 opmerking:

  1. Rob, kijk eens bij Bever naar de Polarbottle, dat is een bidon die bestaat uit een binnen- en buitenwand. Daartussen zit een isolerende folie. De bidon meet "slechts" 600cc maar de inhoud blijft in de winter lekker warm (zeker 4 uur) of lekker koud in de zomer. Ook het tuutje is volledig demontabel en goed schoon te maken. Mijn ervaring met deze bidon is erg goed!

    BeantwoordenVerwijderen