maandag 25 juni 2012

CV 2012


Net als zovelen, ben ik zaterdag even langs geweest op CV. Mijn vrouw en jongste dochter gingen naar het Aviodrome en ik ben met de oudste naar CV geweest.
Leuk om de verschillende ligfietsen eens te zien. De Velox 2 trok heel wat bekijks. Vooral de aandrijving zat ingenieus in elkaar. Misschien is dat ook wel iets voor in een Quest. Met de lange ketting die er nu in zit gaat volgens mij heel wat vermogen verloren.


 
 Ik heb ook een deel van de 3-uurs race gezien, moet zeggen het begint dan wel te kriebelen. Misschien iets voor volgend jaar. Staand in de pits was mooi te zien dat de snelste Quest’s die meereden in de bochten steeds met het linker voorwiel los van het asfalt kwamen. Ze konden volgens mij wel harder, maar de baan belemmerde dat. Bij de andere modellen zag ik dit niet gebeuren.

Door zo langs de baan te staan weet ik nu ook gelijk wat voor een geluid een op  snelheid rijdende Quest maakt. Je hoort ze dus echt niet. Van vrienden en collega’s had ik dat al eens gehoord, maar als je in de fiets ziet hoor je altijd wel wat piepen, kraken en natuurlijk heb je last van windgeruis.. Ik zal hier toch maar wat meer rekening mee gaan houden als ik mensen inhaal, want die schrikken zich dus wild als je met +45 langs komt zetten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten