dinsdag 27 maart 2012

Krakende vering

In eerdere artikelen schreef ik al over een krakende en piepende vering, dat probleem behoort nu tot het verleden.
Het kraken hield namelijk maar niet op, ondanks het invetten etc.. Ik heb daarom maar een afspraak gemaakt bij Velomobiel in Dronten. Er even heen fietsen is geen sinecure, omdat het ruim 90 kilometer trappen is (enkele reis). ’s Morgens om 5:50 zat ik in de Quest, ik had alleen de binnenverlichting laten branden en daardoor had ik geen verlichting meer. Naar binnen dus maar om even de krant te lezen en te wachten om daglicht. Uiteindelijk ben ik om kwart over 6 vertrokken en via Zeist en Soest naar de Stichtse brug gereden.
Vanaf hier is het alsmaar rechtdoor (Vogelweg – Rietweg). Rond 9 uur was ik in Dronten.

Na het demonteren van het eerste voorwiel kwam het euvel al snel aan het licht, roest. Het bleek dat de bovenste pijp van de vering niet voorzien was van genoeg chroom (slechte kwaliteit uit Taiwan) en was gaan roesten. Na het vervangen van deze pijpen, zoveel links als rechts en het weer voorzien van nieuw vet, was het kraken verholpen. Heerlijk.

De hele operatie nam zo’n anderhalf uur in beslag en viel ook nog onder de garantie. Na het meenemen van twee nieuwe Kojaks ben ik rond 11:00 uur weer uit Dronten vertrokken.
Qua fietsen is het toch heerlijk rustig in de Flevopolder. Met een gemiddelde van bijna 42 zat ik bovenop de Stichtse brug. Daarna ging het tempo naar beneden, omdat ik door dorpen en steden moest en dan kom je paarden, rotondes en krappe bochten tegen.

racekap
Met dit warme weer rij ik nog steeds met de racekap op. Onder de racekap is koeler dan onder de schuimdeksel waar ik normaal mee rij. Door het vizier een stukje open te zetten komt er genoeg frisse lucht binnen om voor voldoende koeling te zorgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten