zondag 26 februari 2012

Feestje



Vandaag is de Quest 470 een jaar oud. Vorig jaar reed ik de eerste kilometers van Dronten naar Nieuwegein. Een rustige eerste rit, omdat ik na de winter totaal geen fietsconditie had.
Inmiddels is het met de conditie dik in orde en rij ik 3 keer week naar Amsterdam en terug bijelkaar bijna 300 kilometer in de week.
Ik denk vaak, waarom heb ik dit niet eerder gedaan. Hiervoor had ik namelijk een motor, waarvoor ik mijn rijbewijs heb moeten halen. Verder is motorrijden absoluut niet goedkoop als je iedere dag op dat ding kruipt.
De motor is inmiddels de deur uit en de Quest heeft zijn plaats ingenomen. Afgelopen jaar heb ik er 13.000 kilometer mee weggetrapt en dat steeds met veel plezier. De grootste kick geeft mij nog steeds de snelheden die ermee zijn te behalen.

Racekap
Sinds twee weken rijd ik ook met een racekap, ik kan het iedereen aanraden. Wat een comfort, geen koude lucht meer in je gezicht en een enorme verbetering van de aërodynamica. Als licht astmapatiënt heb ik nog een voordeel, omdat de lucht die je inademt wat warmer is, ben ik in staat om meer zuurstof op te nemen. Tijdens koude dagen kan ik tijdens een inspanning niet maximaal inademen, wel dat probleem is uit de wereld. Een ander voordeel van de racekap is de toegenomen snelheid. Afgelopen week kon gewoon rond de 43km per uur blijven rijden met wind schuin tegen. Toen ik de wind schuin van achter had langs het kanaal ging het continu boven de 50 ,heerlijk.

1 opmerking:

  1. Gefeliciteerd Rob.
    Van die snelheden kan ik alleen maar dromen maar de quest is dan ook een stuk sneller dan de Mango.

    BeantwoordenVerwijderen