maandag 20 juni 2011

Vrijdag's ritje

Afgelopen vrijdag vanuit mijn werk naar Schagen gereden. In Schagen woont mijn zus en dit was wel een leuk doel voor een trainingsrit. Vanuit Amsterdam was het een kleine 70 kilometer en daarna nog zo’n 110 om weer thuis te komen.
Om 12 uur van kantoor vetrokken en eerst op het gemak door Duivendrecht en Diemen gereden. Daarna nog 4 kilometer langs het kanaal der kanalen en de bij Schellingwoude de bruggen over. Na de onderdoorgang van de A10 lagen daar de uitgestrekte polders van Noord-Holland op mij te wachten. Ten noorden van de A10 richting het Schouw en vandaar naar Purmerend. Daar de Beemster in, volgens mij een van de mooiste polders van ons land.
Ik neem dan altijd de laatste afslag naar rechts voor de opgang naar de dijk, dit is een heerlijk rustige polderweg. Aan het eind kom je dan op de dijk van het N-H kanaal en rij je Schermerhorn in. Dan via Ursem en Frik naar Verlaat en zo langs de provinciale weg naar Schagen. Om twee uur stond ik op de stoep bij mijn zus. Even twee punten vers appelgebak en wat vocht naar binnengewerkt en om iets over half drie ben ik weer teruggereden richting Nieuwegein. Bij het wegrijden hielp mijn neefje me opgang.




Met een stevige WZW wind weer retour. Exact dezelfde route, geen verassingen behoudens dan wat omleidingen ivm wegwerkzaamheden. Om iets over half zes kwam ik Nieuwegein weer binnengereden. Met een gemiddelde van iets boven de 36 op de teller had ik de 110 kilometer afgelegd.
In totaal vandaag een kleine 220 kilometer weggetrapt
Volgend jaar ga ik misschien maar eens mee doen aan de Cyclo Vision wedstrijden. Eens kijken hoe ver ik kom in drie uur zonder obstakels en dorpjes.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten