woensdag 14 mei 2014

Eindelijk

Eindelijk weer een bericht uit Nieuwegein. Het is nogal druk zowel werk als prive, dus van schrijven komt niet veel de laatste weken. Inmiddels rijdt ik al wel een maand rond in de blauwe Quest (nr 722).

Op 12 april ben ik heen en weer gereden naar Dronten om hem te halen. Na het nodige passen en meten, kon ik met mijn 2 meter plaatsnemen voor de 1e proefronden. Het bleek dat de trapas te ver naar voren stond dus volgde er nog een aanpassing door Allert. Na drie proefrondes over het industrieterrein was de setting in orde en kon ik weer op huis aan. Wel met pijn in het hart afscheid genomen van de Q420.

Er zitten toch wel degelijk verschillen tussen de Quest van 3 jaar geleden en de huidige carbon versie. Maar die zijn al door diverse mensen beschreven, extra rib enz. Het verschil in gewicht met de standaard Quest is toch ook goed merkbaar, ik ben eerder op snelheid en ook de gemiddelde liggen merkbaar hoger dan in de oude.
Alleen in de bochten heb ik de indruk dat de nieuwe fiets iets eerder een wiel van de grond wil tillen dan het oude model. Hij lijkt iets zachter geveerd.

De topsnelheid is inmiddels gezet op 82 kilometer per uur. (afdaling Amerongseberg) Op het vlakke kwam ik tot nu toe op 58 km p\u.
De totaalteller is inmiddels de 1,000 kilometer alweer gepasseerd, dus ja, hij is inmiddels ingereden.

In een volgend artikel ga ik weer eens proberen iets over bruggen te schrijven. Op dit moment worden er drie bruggen verhoogd over het A-R kanaal. De brug waar de A12 overheen loopt (Galecopperbrug) gaat zelfs 1 meter omhoog.